Budżet Obywatelski, zwany także partycypacyjnym, to wydzielona część budżetu miasta, o której przeznaczeniu współdecydują sami mieszkańcy miasta. Mieszkańcy mogą zgłosić propozycje ważnych inwestycji w mieście, a następnie w powszechnym głosowaniu sami dokonują ostatecznego wyboru projektów do realizacji.
Kwota przeznaczona w ramach budżetu obywatelskiego na rok 2023 to 490 000,00 zł!
Maksymalna wartość jednego projektu to 150 000,00 zł.
Środki mogą być przeznaczone na zadania, których realizacja leży w kompetencji gminy. Projekty mogą dotyczyć zarówno poprawy infrastruktury miejskiej, jak i polityki społecznej, edukacji, ochrony środowiska, kultury, sportu czy bezpieczeństwa.
Propozycję projektu zgłosić może każdy mieszkaniec, wystarczy, że przedstawi nam swój pomysł i dołączy do niego 10 podpisów poparcia.
Wnioski można składać w terminie od 1 kwietnia do 25 maja 2022 roku, w:
- Sekretariacie Urzędu Miasta Milanówka, ul. Kościuszki 45, budynek „A”
- Punkcie Obsługi Interesanta, ul. Spacerowa 4, budynek „C”
- Przesyłając skan na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Pamiętaj, możesz złożyć i poprzeć dowolną liczbę projektów.
Ważne terminy:
- od 1 kwietnia do 25 maja 2022 r. - zgłoszenia projektów
- do 25 czerwca 2022 r. - weryfikacja i ocena projektów
- od 3 sierpnia 2022 r. do 15 września 2022 r. - głosowanie
- do 10 listopada 2022 r. - ogłoszenie listy projektów
Zobacz również: