Logo Progarmu Dofinansowania Mikroinstalacji FotowoltaicznychMieszkańcy Milanówka mogą ubiegać się o dotację na zakup i montaż mikroinstalacji fotowoltaicznych w ramach rządowego programu “Mój Prąd”. Budżet programu wynosi 1 mld zł.

Szczegółowe informacje o programie dostępne są na stronie Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej   http://nfosigw.gov.pl/moj-prad/. Doradcy energetyczni dostępni są pod nr telefonu: 22 45 95 990.

Kto może ubiegać się o dofinasowanie?

Osoby fizyczne wytwarzające energię elektryczną na własne potrzeby, które mają zawartą umowę kompleksową regulującą kwestie związane z wprowadzeniem do sieci energii elektrycznej wytworzonej w mikroinstalacji.

Na jakie przedsięwzięcia przeznaczona jest pomoc? 

Na przedsięwzięcia polegające na zakupie i montażu mikroinstalacji fotowoltaicznych o zainstalowanej mocy elektrycznej od 2 kW do 10 kW, służących na potrzeby istniejących budynków mieszkalnych. Dotacja będzie mogła być udzielona tylko na nowe urządzenia (wyprodukowane nie później niż 24 miesiące przed instalacją).

Pomoc udzielana będzie na przedsięwzięcia, które rozpoczęły się nie wcześniej niż 23.07.2019 r. Rozpoczęcie przedsięwzięcia rozumiane jest tu jako  poniesienie pierwszego kosztu kwalifikowanego (data opłacenia pierwszej faktury lub równoważnego dokumentu księgowego).

Nie podlegają dofinansowaniu projekty, polegające na zwiększeniu mocy już istniejącej instalacji fotowoltaicznej.

Jaka jest wysokość  dofinansowania?

Dofinansowanie w formie dotacji wynosi do 50% kosztów kwalifikowanych mikroinstalacji, nie więcej jednak niż 5 tys. zł na jedno przedsięwzięcie.

Terminy i sposób składania wniosków:

Nabór wniosków odbywa się  w trybie konkursowym.

Termin pierwszego naboru trawa od 30.08.2019 r. do 20.12.2019 r. lub do wyczerpania alokacji środków.  Kolejny nabór planowany jest od początku 2020 roku.

Wniosek należy złożyć dopiero po zakończeniu inwestycji, rozumianej jako przyłączenie mikroinstalacji do sieci.

Gdzie znaleźć regulamin konkursu i wniosek o dofinansowanie?

Regulamin i wniosek są dostępne na stronie Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

http://nfosigw.gov.pl/moj-prad/

Wniosek należy składać wyłącznie w wersji papierowej, z własnoręcznym podpisem wnioskodawcy, w kopercie opatrzonej adnotacją: Program priorytetowy „Mój Prąd”. Dokumenty można przesłać drogą pocztową lub kurierem lub dostarczyć osobiście 
w siedzibie NFOŚiGW przy ul. Konstruktorskiej 1 w Warszawie.

Jakie dokumenty dołączyć do wniosku?

  • kopię faktury za dostawę i montaż instalacji fotowoltaicznej opatrzoną adnotacją „Zgłoszono do Programu priorytetowego Mój Prąd”,
  • dowód zapłaty faktury/Oświadczenie o dokonanej zapłacie,
  • zaświadczenie Operatora Sieci Dystrybucyjnej potwierdzające montaż licznika wraz
    z numerem Punktu Poboru Mocy w którym go zainstalowano,
  • Oświadczenie dotyczące przetwarzania danych osobowych dla wnioskodawców Programu priorytetowego "Mój Prąd",
  • Oświadczenie o samodzielnym montażu instalacji (jeśli dotyczy);

Wypłata dotacji.

Dotacje z programu “Mój Prąd” będą wypłacane po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku i zawarciu umowy o dofinansowanie.

“Mój Prąd” a inne programy pomocowe

Dofinasowanie nie może być udzielone na instalacje sfinansowane lub realizowane z innych środków publicznych, w tym programu „Czyste Powietrze”.

Udostępnij na: