Herb Miasta MilanówkaMiędzy 12 grudnia 2018 r. a 11 stycznia 2019 r. zbierane były uwagi i opinie dotyczące budowy budynku handlowo-usługowo-magazynowo-biurowego w Milanówku. Charakter inwestycji i jej lokalizacja sprawiły, że obwieszczenie Burmistrza Piotra Remiszewskiego, spotkało się z dużym odzewem, pobudzając aktywność społeczną.

Wstępne podsumowanie uwag i wniosków społeczeństwa złożonych w postępowaniu o wydanie decyzji środowiskowej dla przedsięwzięcia: budowa budynku handlowo – usługowo – magazynowo – biurowego z infrastrukturą techniczną na działkach numer ewidencyjny 1/1, 1/2, 1/3, 1/4, 1/5, 1/6, 1/7, 1/8, 1/12, 1/21, 1/24, 1/26, 81/1, 82/3, 83, 84, 85/1 obręb 06-11 przy ul. Królewskiej w Milanówku”

W terminie od 12.12.2018 r. do 11.01.2019 r. w związku z obwieszczeniem Burmistrza Miasta Milanówka, do Urzędu wpłynęły 72 pisma od społeczeństwa.

Wśród nich:

  • 7 dotyczyło poparcia budowy na terenie miasta ww. obiektu,
  • 3 to listy z podpisami Mieszkańców protestujących przeciw powstaniu w Milanówku marketu OBI, łącznie 916 podpisów Mieszkańców, z oceną, że takie obiekty powinny powstać przy zjazdach z autostrady, nie w Centrum miasta, powodując paraliż komunikacyjny oraz degradację środowiskową Milanówka Miasta Ogrodu,
  • 27 pism ze sprzeciwem powstania w Milanówku takiej inwestycji, bez uzasadnienia lub uwagami nt. paraliżu komunikacyjnego na terenie miasta w związku z inwestycją,
  • 7 pism tej samej treści o tytule „Sprzeciw budowie budynku handlowo…”, podnoszących brak rozwiązań komunikacyjnych, nadmierne obciążenie głównego skrzyżowania, brak analizy hałasu ruchu drogowego, brak analizy wpływu na otoczenie oświetlenia terenu przedsięwzięcia,
  • 28 pism mieszkańców, z licznymi uwagami i wnioskami do raportu przedstawionego przez inwestora, gdzie główne to:
    • wskazanie w raporcie wariantu alternatywnego polegającego jedynie na budowie dodatkowych parkingów,
    • wskazanie w raporcie, że inwestycja nie będzie generować konfliktów społecznych, bez poparcia stwierdzenia żadnymi konsultacjami,
    • wnioski o przeprowadzenie rozprawy administracyjnej z udziałem społeczeństwa,
    • brak w raporcie rozwiązań komunikacyjnych,
    • brak pełnej analizy hałasu, kumulacji negatywnych oddziaływań hałasu drogowego, istniejącego, jak i przyszłego w przypadku powstania inwestycji,
    • brak analizy oświetlenia planowanej inwestycji,
    • wskazanie w raporcie braku wpływu inwestycji na dobra materialne, w ocenie mieszkańców powstanie takiego obiektu obniży wartości nieruchomości w rejonie inwestycji m.in. z ulic Dembowskiej, Wysokiej, Okrzei, Łącznej,
    • w raporcie podano, że teren inwestycji zaliczono do obszarów nienarażonych na niebezpieczeństwo powodzi, wniosek o dołączenie do dokumentacji odpowiednich decyzji RZGW o wyłączeniu terenu z obszaru terenów zalewowych.

Udostępnij na: