REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWÓDZTWA MAZOWIECKIEGO NA LATA 2014–2020
Oś priorytetowa IV Przejście na gospodarkę niskoemisyjną
Działanie 4.3 Redukcja emisji zanieczyszczeń powietrza
Podziałanie 4.3.2 Mobilność miejska w ramach ZIT
Typ projektów: Rozwój zrównoważonej multimodalnej mobilności miejskiej – ZIT
Ścieżki i infrastruktura rowerowa
Tytuł projektu: „Redukcja emisji zanieczyszczeń powietrza w gminach południowo-zachodniej części Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego poprzez budowę Zintegrowanego Systemu Tras Rowerowych – Etap II”
Całkowita wartość projektu: 15 628 854,27 zł, w tym 1 157 306,89 zł przypada na Gminę Milanówek
Wysokość dofinansowania całego projektu: 13 260 813,81 zł, z czego EFRR: 12 499 883,41 zł, budżet państwa: 760 930,40 zł
Wysokość dofinansowania przypadająca na Gminę Milanówek: 1 020 218,55 zł, z czego EFRR: 925 845,51 zł, budżet państwa: 94 373,04 zł
Termin realizacji projektu: 02.11.2017 r. – 31.01.2022 r.
Wnioskodawca: Miasto Żyrardów
Partnerzy: Gmina Grodzisk Mazowiecki, Gmina Michałowice, Gmina Milanówek, Miasto Podkowa Leśna, Gmina Miasto Pruszków
Cel projektu:
Poprawa jakości powietrza w gminach południowo-zachodniej części Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego poprzez budowę Zintegrowanego Systemu Tras Rowerowych
Działania realizowane w ramach projektu obejmują:
- Budowę ciągów pieszo-rowerowych oraz budowę i rozbudowę ścieżek rowerowych.
- Budowę i montaż towarzyszącej infrastruktury rowerowej – wiat i parkingów dla rowerów, punktów samoobsługi serwisowej, separatorów, podpórek, progów spowalniających oraz zastosowanie różnicy poziomów.
Zakres projektu realizowany na terenie Gminy Milanówek
Budowa trasy rowerowej o długości ponad 1,6 km wzdłuż drogi wojewódzkiej 719 (ul. Królewska) od skrzyżowania z ul. Grudowską do skrzyżowania z ul. Brwinowską wraz z infrastrukturą towarzyszącą. W ramach projektu przewidziano także nadzór inwestorski, promocję projektu oraz wspólne, jednolite dla gmin partnerskich oznakowanie trasy.
Efekty realizacji projektu:
- Zmniejszenie popytu na podróże realizowane zmotoryzowanym transportem indywidualnym (samochodami osobowymi) na rzecz roweru.
- Podniesienie atrakcyjności i jakości środowiska miejskiego.
- Niższa emisja hałasu oraz niższe zatłoczenie na drogach.
- Zapewnienie komfortu i bezpieczeństwa transportu miejskiego.
- Poprawa spójności komunikacyjnej.
- Zapewnienie mieszkańcom dostępności do miejsc pracy i usług poprzez połączenia z obiektami użyteczności publicznej oraz połączenia funkcjonalne z przystankami i węzłami przesiadkowymi.