Herb Miasta Milanówka

Szanowni Rodzice, od poniedziałku 1 marca 2022 r. rusza rekrutacja do klas pierwszych milanowskich publicznych szkół podstawowych. Postępowanie rekrutacyjne na rok szkolny 2022/2023 jest prowadzone z wykorzystaniem systemu informatycznego.

Rejestracji należy dokonać za pośrednictwem strony – https://sp-milanowek.nabory.pl/

W roku szkolnym 2022/2023 do klas I szkół podstawowych przyjmowane są dzieci:

  • 7 – letnie (urodzone w roku 2015) – objęte obowiązkiem szkolnym;
  • 6 – letnie (urodzone w roku 2016) – zgodnie z wolą rodziców jeżeli:
    1. dziecko korzystało z wychowania przedszkolnego w poprzednim roku szkolnym, w którym ma rozpocząć naukę w szkole albo
    2. posiada opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej o możliwości rozpoczęcia nauki  w szkole podstawowej

Zasady przyjęć

Do szkoły podstawowej  obwodowej kandydaci przyjmowani są z urzędu po dokonaniu zgłoszenia przez rodzica/prawnego opiekuna. Zgłoszenia należy dokonać elektronicznie w systemie (od 1 marca do 1 kwietnia do godz. 12:00), następnie wydrukować, podpisać i przekazać do szkoły w terminie od 1 marca do 1 kwietnia do godz. 15:00
Rodzice/prawni opiekunowie, którzy nie korzystają z komputera i Internetu mogą pobrać wniosek/zgłoszenie w dowolnej szkole, po wypełnieniu i podpisaniu przez oboje rodziców/prawnych opiekunów składają w szkole pierwszego wyboru, która wprowadza dane do systemu. Informacje w zgłoszeniu rodzice podają pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń (art. 151 ust. 2 i 3 ww. ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe). Kolejność zarejestrowania/złożenia zgłoszenia/wniosku nie ma wpływu na przyjęcie dziecka. Skorzystanie z miejsca w szkole obwodowej jest prawem, a nie obowiązkiem tzn. dziecko ma zapewnione miejsce w klasie I w szkole obwodowej, ale rodzice mogą starać się o przyjęcie dziecka do innej szkoły.

Dyrektor szkoły, do której wpłynie zgłoszenie/wniosek bądź upoważniony przez niego pracownik szkoły jest odpowiedzialny za sprawdzenie i potwierdzenie zgodności informacji zawartych we wniosku/zgłoszeniu z informacjami w systemie informatycznym oraz wydanie rodzicom potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia/wniosku.

Postępowanie rekrutacyjne do klas pierwszych publicznych szkół podstawowych w Milanówku będzie prowadzone w systemie elektronicznym zgodnie z przyjętym zarządzeniem 13/VIII/2022 Burmistrza Miasta Milanówka z dnia 28 stycznia 2022 r. w sprawie ustalenia harmonogramu czynności postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego do klas pierwszych publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Milanówek na rok szkolny 2022/2023.

Etapy rekrutacji:

Data

Etap rekrutacji/czynność rodzica

   

od

do

 


od 15 lutego 2022
godzina 08:00

Udostępnienie za pośrednictwem elektronicznego systemu wspomagania rekrutacji informacji na temat oferty edukacyjnej przedszkoli na rok szkolny 2022/2023.


17 lutego 2022
godzina 8:00


25 lutego 2022
do godziny 15:00

Złożenie przez rodziców obecnych przedszkolaków deklaracji dotyczących kontynuowania edukacji w danej placówce wychowania przedszkolnego w roku szkolnym 2022/2023.

Postępowanie rekrutacyjne


28 lutego 2022
godzina 10:00


22 marca 2022
do godziny 12:00



Rejestracja w systemie elektronicznym wniosków o przyjęcie.


28 lutego 2022
godzina 10:00


22 marca 2022
do godziny 15:00

Złożenie w przedszkolu pierwszego wyboru podpisanego wniosku o przyjęcie oraz dokumentów potwierdzających spełnianie kryteriów.


22 marca 2022


5 kwietnia 2022

Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do przedszkola i weryfikacja dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym, zgodnie z obowiązującymi przepisami.


6 kwietnia 2022
godz. 12.00

Opublikowanie list dzieci zakwalifikowanych
i niezakwalifikowanych. 

Możliwość  sprawdzenia w systemie, gdzie dziecko zostało zakwalifikowane do przyjęcia.


6 kwietnia 2022
godz. 12.00


15 kwietnia 2022
 godz. 15.00

Złożenie potwierdzenia woli zapisu dziecka 
w przedszkolu, do którego dziecko zostało zakwalifikowane.

19 kwietnia 2022
godz. 14.00

Opublikowanie list dzieci przyjętych
i nieprzyjętych.

 

Procedura odwoławcza




 od 19 kwietnia 2022

godz. 14.00

W terminie 7 dni od dnia opublikowania list dzieci przyjętych i nieprzyjętych rodzic może  wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem  o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia. 

W terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia rodzic może wnieść do dyrektora przedszkola odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej

Postępowanie uzupełniające

9 maja 2022

Opublikowanie w systemie rekrutacyjnym wykazu wolnych miejsc.

     12 maja 2022

19 maja 2022
do godziny 12:00

Rejestracja w systemie wniosków o przyjęcie na wolne miejsca.


12 maja 2022


19 maja 2022
do godziny 16:00

Złożenie w przedszkolu pierwszego wyboru podpisanego wniosku o przyjęcie oraz dokumentów potwierdzających spełnianie kryteriów. 

19 maja 2022



26 maja 2022

Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do przedszkola i weryfikacja dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym, zgodnie z obowiązującymi przepisami.


27 maja 2022 godzina 15:00

Opublikowanie list dzieci zakwalifikowanych
i niezakwalifikowanych w postępowaniu uzupełniającym.


27maja2022


31 maja 2022 do godziny 12:00


Złożenie potwierdzenia woli zapisu dziecka 
w przedszkolu.


1 czerwca 2022 godzina 15:00


Opublikowanie list dzieci przyjętych
i nieprzyjętych w postępowaniu uzupełniającym.


od 2 czerwca 2022 od godziny 10:00


Procedura odwoławcza.

Kandydaci spoza obwodu, biorą udział w postępowaniu rekrutacyjnym. Rodzice dzieci spoza obwodu  mogą ubiegać się o przyjęcie dziecka do dowolnie wybranej szkoły, układając własną listę preferencji. Szkoła umieszczona na pierwszym miejscu listy jest tzw. szkołą pierwszego wyboru i wyłącznie do niej należy złożyć podpisany wydruk z systemu – wniosek o przyjęcie. Umieszczenie na liście preferencji szkoły obwodowej bez względu na  pozycję na liście umożliwi  zapewnienie miejsca w tej szkole w sytuacji, gdy dziecko nie zostanie przyjęte do szkoły poza obwodem. Kandydaci przyjmowani są zgodnie z kryteriami określonymi przez Radę Miasta Milanówka uchwałą NR 253/XXX/17 z dnia 28 lutego 2017 r.  tj.

Lp.

Kryterium

Wartość kryterium
w punktach

Rodzaj dokumentu potwierdzający spełnianie kryterium

1.

Rodzeństwo kandydata spełnia obowiązek szkolny w szkole wymienionej na pierwszej pozycji we wniosku.

       3

Dane potwierdza Dyrektor szkoły na podstawie posiadanej dokumentacji

2.

Miejsce pracy jednego z rodziców/prawnych opiekunów kandydata znajduje się na terenie obwodu wybranej szkoły podstawowej.

       2

Zaświadczenie z miejsca pracy (z ostatniego miesiąca)


Łączna maksymalna liczba punktów

      
       5

 

Informacje dodatkowe:

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości dotyczących naboru do klas pierwszych  milanowskich szkół podstawowych proszę o kontakt z sekretariatem wybranej przez Państwa szkoły bądź Referatem Oświaty, tel. 22 758 30 61 wew. 116 lub 185.

Udostępnij na: