fe rp ue loga

BURMISTRZ MIASTA MILANÓWKA OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT NA REALIZACJĘ I ZADANIA PUBLICZNEGO W 2022 ROKU

Na podstawie art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego  i o wolontariacie (Dz. U. 2020 poz. 1057 ze zm.) Burmistrz Miasta Milanówka ogłasza Otwarty

Konkurs Ofert dla organizacji pozarządowych na realizację I zadania publicznego w 2022 roku.

Celem konkursu jest wyłonienie ofert i zlecenie organizacji pozarządowej i innym podmiotom, o których mowa w art. 3 ust 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie powierzenia realizacji następującego zadania publicznego:

Zadanie I: „Prowadzenie Miejsca Aktywności Lokalnej w Milanówku– pilotaż”

Informacja o zadaniu konkursowym:

  1. Nazwa zadania: „Prowadzenie Miejsca Aktywności Lokalnej w Milanówku – pilotaż”(działania realizowanego w ramach projektu pn. „Milanowskie Centrum Usług Społecznych”.)  
  2. Termin realizacji zadania: od dnia 10 marca 2022 do 31 grudnia 2022 roku.
  3. Forma realizacji zadania: Usługa zlecona w ramach powierzenia na realizację zadania w ramach projektu pn. „Milanowskie Centrum Usług Społecznych”.
  4. Cel zadania: Aktywizowanie i integrowanie społeczności lokalnej Miasta Milanówka poprzez uruchomienie i prowadzenie Miejsca Aktywności Lokalnej (w skrócie MAL) w dwóch lokalizacjach w Milanówku: w lokalu przy ul. Sosnowej 1C oraz w lokalu przy ul. Inżynierskiej 3; w tym w szczególności: utworzenie i prowadzenie Klubu Seniora w lokalu przy ul. Sosnowej 1C i kontynuowanie działalności Klubu Seniora - Męska Szopa w lokalu przy ul. Inżynierskiej 3. Oba lokale są użytkowane przez Centrum Usług Społecznych  w Milanówku, w ramach projektu „Milanowskie Centrum Usług Społecznych” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza, Edukacja, Rozwój 2014-2020.  
  5. Opis zadania: Zadanie polega na prowadzeniu Miejsca Aktywności Lokalnej, w którym realizowane będą działania integrujące społeczność lokalną, oparte na animacji i współpracy z mieszkańcami Milanówka, organizacjami pozarządowymi, liderami społeczności lokalnych i innymi partnerami oraz podmiotami działającymi na rzecz społeczności lokalnej. Integralną częścią MAL-a jest Klub Seniora (lokalizacja na przy ul. Sosnowej 1 C) oraz Klub Seniora - Męska Szopa (lokalizacja przy ul. Inżynierskiej 3). Zadanie obejmuje również nadzór i koordynowanie funkcjonowania „Jadłodzielni” usytuowanej przy ul. Piłsudskiego (teren targowiska miejskiego). W ramach zadania należy stworzyć i realizować program w Miejscu Aktywności Lokalnej, w ww.lokalizacjach. Działalność prowadzona w MAL-u ma za zadanie zintegrowanie lokalnej społeczności, włączanie mieszkańców w życie społeczności, budowanie i umacnianie więzi społecznych, budowanie współpracy instytucji i organizacji pozarządowych  z terenu Milanówka, a także wzmacnianie istniejących lokalnie sieci społecznych.

W MAL-u powinny być prowadzone działania animujące lokalną społeczność, wynikające ze zgłaszanych przez nią potrzeb oraz odpowiadające na zdiagnozowane potrzeby lokalnej społeczności (zwłaszcza zawarte w „Diagnozie potrzeb i potencjału wspólnoty samorządowej Milanówka w zakresie usług społecznych” przyjętej Uchwałą Nr 377/XLIV/21 Rady Miasta Milanówka z dnia 24 maja 2021r.). Działania te powinny mieć charakter aktywizujący, integracyjny, edukacyjny, poradniczy, kulturalny, artystyczny, a w szczególności powinny mieć charakter międzypokoleniowy.

W MAL-u powinny być kontynuowane działania włączające dotychczasowych odbiorców działań Klubu Seniora oraz Klubu Seniora „Męska Szopa” i „Jadłodzielni”. Zaś podejmowane nowe działania powinny rozszerzyć aktualną dostępną ofertę dla młodzieży, odpowiadać na potrzeby milanowskiej młodzieży oraz pobudzać aktywność społeczną i obywatelską. Podejmowane działania powinny także wspomagać rodziny  z dziećmi i osoby z niepełnosprawnościami, poprzez ich aktywizację społeczną , przy założeniu współpracy z innymi podmiotami realizującymi działania i zadania na rzecz społeczności lokalnej.  

Podejmowane działania powinny uwzględnić upowszechnienie idei wolontariatu, tworzenie grup wolontariuszy oraz wspieranie już działających w mieście wolontariuszy; a także wspierać działania samopomocowe (grupy samopomocowe, grupy sąsiedzkie, lokalne grupy osiedlowe nastawione na współpracę i samopomoc, szkolne kluby wolontariuszy).  

Miejsce Aktywności Lokalnej powinno być przyjazne mieszkańcom i umożliwiać im oraz motywować do prowadzenia aktywności i wspierania działań międzypokoleniowych oraz być otwarte dla wszystkich grup wiekowych.

Odbiorcami działań realizowanych w MAL-u będą mieszkańcy Milanówka, w tym w szczególności:  

  1. aktywni mieszkańcy i przedstawiciele organizacji pozarządowych.
  2. osoby z niepełnosprawnościami;
  3. seniorzy (osoby w wieku 55+);
  4. rodzice z małymi dziećmi;
  5. młodzież;

Wymagania dla Oferenta w zakresie przedstawienia opisu poszczególnych działań dotyczących realizacji zadania publicznego przez prowadzących MAL. Opis działań proponowanych przez Oferenta w ramach prowadzenia MAL obejmować powinien:

  1. Koncepcje funkcjonowania „Jadłodzielni” ( dbanie o czystość i pozyskiwanie żywności, promocja idei niemarnowania żywności).  
  2. Koncepcję wykorzystania do działań prowadzonych przez MAL, przylegającego do budynku na Inżynierskiej 1C terenu zielonego, wraz z siłownią na świeżym powietrzu.
  3. Koncepcję wykorzystania do działań prowadzonych przez MAL, przylegającego do budynku na Sosnowej 1C ogrodu.
  4. Koncepcję promocji zadania wśród mieszkańców Milanówka, z uwzględnieniem różnych kanałów komunikacji oraz z uwzględnieniem różnych kategorii wiekowych odbiorców Zadania (dzieci, młodzież, osoby dorosłe, w tym seniorzy).
  5. Koncepcję nieodpłatnego udostępniania przestrzeni na potrzeby mieszkańców, grup nieformalnych, organizacji pozarządowych oraz podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego.
  6. Koncepcję nawiązania i utrzymania współpracy z lokalnymi liderami; jak również z organizacjami pozarządowymi;
  7. Koncepcję umocnienia funkcjonujących w Milanówku grup wolontariuszy w oparciu o diagnozę potrzeb lokalnej społeczności;
  8. Zakres godzin pracy MAL-a oraz wskazanie czasu pracy animatora/animatorów zatrudnionego/zatrudnionych w MALu. (Miejsce Aktywności Lokalnej powinno funkcjonować minimum 5 dni w tygodniu, minimum 8 godzin dziennie; także w soboty lub/i w niedziele, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy, minimum 4 godziny. W lokalizacji przy ul. Sosnowej 1 C czas pracy MAL winien rozpocząć się nie wcześniej niż od godz. 12-stej ( nie dotyczy pozostałych lokalizacji )
  9. Harmonogram realizacji zadania; w tym uwzględnienie w harmonogramie aktywnego udziału w lokalnym stałym evencie Festiwal Otwarte Ogrody.  
  10. Koncepcję funkcjonowania MAL-a, w tym proponowane formy działań skierowane do ww. odbiorców; z uwzględnieniem grup dotychczasowych odbiorców działań prowadzonych w Klubach Seniora przez Centrum Usług Społecznych w Milanówku (dawniej Ośrodek Pomocy Społecznej w Milanówku) oraz opis planowanej metody pracy ze społecznością. Preferowaną metodą jest praca metodą projektu.  

Przy tworzeniu i prowadzeniu MAL-a Oferent powinien uwzględnić także:

  1. Wyposażenie pomieszczeń przeznaczonych na MAL na ul. Sosnowej 1C w Milanówku w niezbędne do prowadzenia planowanych działań sprzęty (w tym biurowe, takie jak papier, mazaki, flipchart i papier do flipcharta), a także stosowne i adekwatne doposażenie pomieszczeń w meble (np. zamykane szafki, krzesła) i kuchenne akcesoria, niezbędne do prowadzenia zaplanowanych działań.  
  2. Wyposażenie pomieszczenia na ul. Sosnowej 1 C w stanowisko komputerowe oraz zapewnienie dostępu do internetu (zakup routera).
  3. Stworzenie i przestrzeganie regulaminu użytkowania wspólnej przestrzeni, utrzymania czystości i regularnego sprzątania przestrzeni wykorzystywanych przez odbiorców działań. Kosztorys musi obejmować koszty sprzątania.
  4. Aktualizację, wspólnie z dotychczasowymi uczestnikami zajęć z majsterkowania w Klubie Seniora – Męska Szopa regulaminu bezpieczeństwa pracy i jego przestrzeganie, jak również przestrzeganie przepisów BHP podczas działań prowadzonych w Klubie Seniora „Męska Szopa”.  
  5. Zaplanowania w kosztorysie kosztów prowadzenia zajęć z majsterkowania oraz kontynuacja dotychczasowych działań, w wymiarze nie mniej niż 6 godzin zegarowych tygodniowo. Koszty opisane są w pkt. 6.2).
  6. W przypadku otrzymania dotacji Oferent powinien realizować Zadanie zgodnie z aktualnymi wytycznymi dotyczącymi sytuacji epidemiologicznej. W sytuacji, gdy nie będzie można zrealizować zaplanowanych zajęć w sposób tradycyjny, możliwa jest realizacja części zadań online. Rekomendujemy opisanie w składanej ofercie realizacji zadania publicznego propozycji działań online.  
  7. Zaplanowanie w kosztorysie i zapewnienie innych, niezbędnych akcesoriów, takich jak środki czystości, przerwy kawowe, zakup art. spożywczych lub usług cateringowych.
  8. Administrowanie pomieszczeniami przeznaczonymi na MAL w sposób zapewniający utrzymanie stanu technicznego na poziomie umożliwiającym prowadzenie zaplanowanych działań.
  9. Prowadzenie profilu na portalu społecznościowym Facebook, powiązanego z profilem Centrum Usług Społecznych, promującego i opisującego prowadzone działania (dostarczanie kontentu na potrzeby prowadzenia profilu MAL- notki, materiały graficzne, relacje zdjęciowe i video) -nie rzadziej niż 1 raz tygodniowo).
  10. Promocję zadania w lokalnych mediach (prasa, radio) nie rzadziej niż 1x na kwartał.  
  11. Utrzymanie terenu zielonego wokół budynku w lokalizacji przy ul. Inżynierskiej 3A.

Wskaźniki i rezultaty zadania Oczekiwane Rezultaty:

  1. Prowadzenie różnego rodzaju spotkań i zajęć dla młodzieży, dzieci, rodziców z dziećmi i seniorów = zapewnienie odbiorcom możliwości udziału w działaniach organizowanych w MAL: co najmniej 2 wydarzenia w miesiącu dla każdej z grup docelowych.
  2. Podjęcie współpracy z grupami nieformalnymi, organizacjami pozarządowymi, wolontariuszami na rzecz aktywizacji społecznej mieszkańców: co najmniej 10 podmiotów współpracujących.
  3. Zorganizowanie działań o charakterze integracyjnym, międzypokoleniowym, edukacyjnym, kulturalnym, społecznym: co najmniej 20 działań w trakcie trwania zadania.
  4. Udostępnienie pomieszczeń dla innych organizacji, grup nieformalnych i mieszkańców.

Możliwe, przykładowe wskaźniki:

  1. liczba osób (K+M), które skorzystają z oferty wsparcia;
  2. liczba podpisanych porozumień o współpracy z podmiotami, grupami organizacjami pozarządowymi;
  3. liczba postów w mediach społecznościowych oraz informacji w lokalnych mediach;
  4. liczba godzin w ramach poszczególnych zajęć;
  5. liczna powstałych grup projektowych.

Sprzęt i wyposażenie zakupione w trakcie realizacji MAL-a

Sprzęt zakupiony w ramach działań realizowanych przez prowadzącego MAL  w zakresie wyposażenia pomieszczeń przy ul. Sosnowej 1C oraz inżynierskiej 3a, będzie wykorzystywany do realizacji niniejszego zadania i udostępniany nieodpłatnie grupom, mieszkańcom i organizacjom pozarządowym na potrzeby prowadzonych przez nich działań (służących integracji lokalnej, aktywizacji społecznej i niekomercyjnym).

Sprzęt i wyposażenie po zakończeniu projektu przejdzie na własność  Centrum Usług Społecznych w Milanówku; (z możliwością jego wypożyczenia, co regulować będą odrębne ustalenia pomiędzy Centrum Usług Społecznych a podmiotami zainteresowanymi). Zakup jednego jego elementu nie może przekroczyć kwoty 10 000 zł.  

Miejsce realizacji zadania pn. „Prowadzenie Miejsca Aktywności Lokalnej w Milanówku – pilotaż”:

  1. przy ul. Sosnowej 1C.

Do dyspozycji prowadzącego MAL przeznaczone są pomieszczenia znajdujące się na parterze budynku, tj. pomieszczenie główne (pokój dzienny) pow. 25,5 m2, kuchnia pow. 10,6 m2 wraz z jadalnią pow. 12 m2, łazienka oraz hol, pow. 7,6 m2. Dostęp do kotłowni; piec (ogrzewanie gazowe). Wyposażenie kuchni: meble w zabudowie, zlewozmywak, kuchnia gazowa, piekarnik, okap.  

Instalacje: E, W, CO, CW (indywidualna instalacja CO i CW zasilana gazem), K.

Wyposażenie w meble: 2 sofy, 3 stoły, 3 wąskie witryny.  

Do budynku przynależy działka o pow. 1395 m2, zagospodarowana jako zieleń uporządkowana; która może być wykorzystywana na działania prowadzone przez MAL. Teren jest ogrodzony, z furtką i bramą wjazdową.

Kosztorys musi obejmować opłaty eksploatacyjne, takie jak: woda, prąd, gaz, ścieki i wywóz śmieci oraz koszty Internetu i mediów.  

Opłaty za czynsz oraz alarm pokrywa CUS.  

  1. przy ul. Inżynierskiej 3A (Klub Seniora – Męska Szopa) 

Do dyspozycji MAL przeznaczone są pomieszczenia o pow. 35,82 m2 w budynku parterowym, tj. pomieszczenie główne przeznaczone na warsztat pow. 19,96 m2, pomieszczenie o pow. 10,95 m2, łazienka i ganek.  

Lokal jest wyposażony w 2 stoły warsztatowe oraz narzędzia do pracy w drewnie (lista narzędzi do wglądu).  

Na terenie przylegającym do lokalu znajduje się ogólnodostępna siłownia na świeżym powietrzu, altana ogrodowa oraz kontener ogrodowy.  

W lokalu nie ma dostępu do Internetu.  

Lokal jest dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową.  

Kosztorys musi obejmować koszty utrzymania lokalu, tj. opłaty za wodę, prąd, ścieki, wywóz śmieci oraz alarm. Należy uwzględnić wyższy od standardowego koszt ogrzewania z uwagi na ogrzewanie elektryczne.  

W kosztorysie należy uwzględnić koszt zakupu materiałów do pracy na rok 2022:

  1. drewno do pracy: szacunkowo nie mniej niż 1 000 zł i nie więcej niż 2 000 zł na m/c,
  2. akcesoria typu: lakiery, lakierobejce, rozpuszczalniki, taśmy do szlifierki, pilniki i tarniki do drewna, wkręty: nie więcej niż 2500 zł na 2022r.
  3. koszty socjalne- 500 zł na 2022r.

Oferent może dokonać wizji lokalnej obu miejsc realizacji zadania pn. Miejsce  Aktywności Lokalnej ul. Sosnowa 1c oraz ul. Inżynierska 3a, po uprzednim umówieniu się z pracownikiem CUS. Osobą kontaktową ze strony CUS jest P. Anna Stankiewicz, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. tel. 501 925 933. 

Środki przeznaczone na realizację Zadania

  1. Na realizację zadania Burmistrz Miasta Milanówka przeznacza łączną kwotę 245 625,00 zł (słownie: dwieście czterdzieści pięć tysięcy sześćset dwadzieścia pięć złotych). Wypłata środków odbędzie się w czterech, kwartalnych transzach.
  2. Środki przeznaczone na realizację zadania pochodzą z dofinansowania projektu pn. „Milanowskie Centrum Usług Społecznych” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza, Edukacja, Rozwój 2014-2020.  
  3. Burmistrz Miasta Milanówka zastrzega sobie prawo do:
    1. Odwołania konkursu bez podania przyczyny;
    2. Przekazywania środków na realizację zadań w ramach MAL zgodnie z przekazaniem transz finansowych przez Ministerstwo Rozwoju w ramach realizowanego projektu „Milanowskie Centrum Usług Społecznych”;
    3. Negocjowania z Oferentami wysokości transz środków oraz terminów ich przekazania, terminu realizacji zadania publicznego oraz zakresu rzeczowego zadania publicznego;
    4. Negocjowania z Oferentami warunków i kosztów realizacji zadania publicznego, którym jest prowadzenie MAL.

Zasady powierzenia do realizacji zadania publicznego pn. Miejsce Aktywności Lokalnej

  1. Zasady powierzenia do realizacji zadania publicznego zostały określone w art. 5 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. 2020 poz. 1057 ze zm.). Zlecenie realizacji zadania publicznego, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, cytowanej wyżej ustawy, jako zadań zleconych w rozumieniu art. 127 ust. 1 pkt 1 lit. e, art. 151 ust. 1 oraz art. 221 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, będzie miało formę powierzenia utworzenia i prowadzenia Miejsca Aktywności Lokalnej w Milanówku przy ul. Sosnowej 1c i ul. Inżynierskiej 3a, wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie realizacji zadania.  
  2. Warunkiem przyznania dotacji jest realizacja zadania publicznego na rzecz mieszkańców Milanówka zgodnie z wymogami określonymi w przyjętym Uchwałą Nr 462/LII/21 Rady Miasta Milanówka z dnia 6 grudnia 2021 r. Programie współpracy Miasta Milanówka z organizacjami pozarządowymi na rok 2022.

Warunki realizacji Zadania

  1. Zadanie może być realizowane wspólnie przez dwóch lub więcej oferentów, jeżeli oferta została złożona wspólnie, zgodnie z art. 14 ust. 2-5 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. W przypadku realizowania działania wspólnie, oferenci odpowiadają solidarnie za realizacje zadania.
  2. Nie jest możliwe pobieranie świadczeń pieniężnych od odbiorców zadania publicznego.
  3. Realizatorem zadania może być oferent, który dysponuje wykwalifikowaną kadrą, tj. osobami posiadającymi wiedzę w zakresie objętym zadaniem i doświadczenie w realizacji podobnych przedsięwzięć.
  4. W sytuacji, gdy oferent wnosi do realizacji zadania publicznego wkład w postaci świadczenia pracy wolontariuszy/ pracy społecznej członków organizacji konieczne jest przestrzeganie następujących warunków:
    1. zakres, sposób, liczba godzin wykonywanych przez wolontariusza muszą być określone w porozumieniu zawartym zgodnie z art. 44 ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie,
    2. wolontariusz/członek organizacji musi prowadzić na bieżąco karty pracy wraz z opisem wykonywanej pracy (dokumentacja ta musi być przechowywana na zasadach ogólnych, tak jak dokumenty finansowe),
    3. w przypadku, gdy praca wolontariusza/ członka organizacji ze względu na wykazaną w ofercie specyfikę nie może być rozliczana godzinowo należy podać sposób wyliczenia nakładu jego pracy i sposób jej dokumentowania w trakcie realizacji zadania publicznego,
    4. wolontariusz/ członek organizacji powinien posiadać kwalifikacje i spełniać wymagania odpowiednie do rodzaju i zakresu wykonywanych świadczeń, jeżeli obowiązek posiadania takich kwalifikacji i spełnienie stosownych wymagań wynika z odrębnych przepisów,
    5. jeżeli wolontariusz/ członek organizacji wykonuje taką samą prace jak stały personel, to kalkulacja wkładu pracy wolontariusza musi być dokonana w oparciu o stawki obowiązujące dla tego personelu.
    6. wolontariuszem nie może zostać beneficjent ostateczny zadania publicznego ani osoba zatrudniona u oferenta na podstawie umowy o pracę lub umowy cywilnoprawnej, w ramach spełniania obowiązków z tych umów wynikających (warunek dotyczy także członków organizacji świadczących umowę społeczną).
  5. Oferent jest zobowiązany do przestrzegania zapisów ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym w szczególności art. 21 „przed nawiązaniem z osobą stosunku pracy lub przed dopuszczeniem osoby do innej działalności związanej z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem, leczeniem małoletnich lub opieką nad nimi pracodawcy lub inni organizatorzy w zakresie takiej działalności są obowiązani do uzyskania informacji, czy dane tej osoby są zamieszczone w Rejestrze z dostępem ograniczonym”.  
  6. Przy wykonywaniu zadania, realizujący kieruje się zasadą równości, a w szczególności dba o równe traktowanie wszystkich odbiorców zadania publicznego.

Koszty realizacji zadania publicznego. Koszty, finansowane ze środków projektu pn. „Milanowskie Centrum usług Społecznych”:

  1. Koszty realizacji działań, bezpośrednio związane z celem realizowanego działania, np.:
    1. Wynagrodzenie pracowników merytorycznych
    2. Ubezpieczenie uczestników i realizujących w zakresie niezbędnym do bezpiecznej realizacji zadania publicznego
    3. Zakup i/lub opracowanie i/lub druk materiałów programowych
    4. Artykuły spożywcze
    5. Usługi żywieniowe
    6. Inne wynikające ze specyfiki zadania publicznego.
  2. Koszty administracyjne zadania publicznego, np.:
    1. Obsługa księgowa zadania publicznego
    2. Internet
    3. Usługi telekomunikacyjne (abonament i/lub rozmowy telefoniczne)
    4. Materiały biurowe
    5. Sprzątanie
    6. Zakup środków czystości
    7. Wynagrodzenie koordynatora zadania publicznego
    8. Ewaluacja
    9. Promocja
    10. Koszty eksploatacyjne lokalu (gaz, energia elektryczna, woda, ścieki, ogrzewanie, wywóz śmieci, itp.) tylko w części dotyczącej realizowanego zadania publicznego, każdy element obliczony proporcjonalnie do tej części
    11. Inne wynikające ze specyfiki zadania publicznego.
  3. Przyznane dofinansowanie może być wydatkowane tylko na cele związane z realizowanym zadaniem publicznym tj. utworzeniem i prowadzeniem MAL i wyłącznie na potrzeby osób, do których jest ono adresowane.
  4. Ze środków przeznaczonych na realizację i projektu pn. „Milanowskie Centrum Usług Społecznych” nie mogą zostać sfinansowane:
    1. Zakup gruntów, budowa bądź zakup budynków lub lokali,
    2. Zakup środków trwałych,
    3. Zakupy i wydatki inwestycyjne, remonty i adaptacje pomieszczeń niebędących własnością Centrum Usług Społecznych, ani Milanówka Miasta – Ogrodu,
    4. Odpisy amortyzacyjne,
    5. Ryczałt na jazdę po mieście, karty telefoniczne oraz inne o charakterze ryczałtowym, których nie można jednoznacznie przypisać do realizowanego zadania publicznego, jeżeli nie zostały wymienione w kosztach, które w szczególności będą mogły być sfinansowane z dotacji,
    6. Prowadzenie działalności gospodarczej,
    7. Tworzenie funduszy kapitałowych,
    8. Dotowanie przedsięwzięć, które są dofinansowane z budżetu miasta (lub jego funduszy celowych) na podstawie przepisów szczegółowych,
    9. Pokrycie deficytu oraz refundacja kosztów zrealizowanych wcześniej przedsięwzięć, rezerwy na pokrycie przyszłych strat lub zobowiązań,
    10. Podatek od towarów i usług (VAT) w wysokości, której podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego oraz inne podatki z wyłączeniem podatku dochodowego od osób fizycznych oraz opłat za wywóz nieczystości,
    11. Refinansowanie kosztów uzyskania odpisów KRS, zakupu pieczątek, wyrabiania szyldów i innych kosztów o podobnym charakterze, które są związane z bieżącą działalnością oferenta,
    12. Nabywanie uprawnień i kwalifikacji związanych z wykonywanym zadaniem publicznym,
    13. Pokrywanie z dotacji nagród i premii pieniężnych, innych form bonifikaty rzeczowej lub finansowej dla osób zajmujących się realizacją zadania publicznego,
    14. Koszty dokumentowane paragonami, pokwitowaniami, dowodami sprzedaży wewnętrznej, wewnętrznymi notami obciążeniowymi, itp.,
    15. Kary, mandaty, odsetki od nieterminowo regulowanych zobowiązań,
    16. Koszty procesów sądowych.
  5. Niedozwolone jest podwójne finasowanie wydatku, tzn. zrefundowanie całkowite lub częściowe danego wydatku dwa razy ze środków publicznych, zarówno krajowych, jak i wspólnotowych.  

Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

  1. Obowiązkiem każdej organizacji pozarządowej i podmiotu zrównanego realizującego zadanie publiczne finansowane ze środków dotacji jest zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Dostępność musi być zapewniony co najmniej w minimalnym wymiarze o którym mowa w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Dotyczy to także stron internetowych i aplikacji, jakie będą wykorzystane do realizacji zadania, które spełniają wymagania określone w ustawie z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
  2. W indywidualnym przypadku, jeżeli organizacja lub podmiot zrównany nie jest w stanie, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, zapewnić dostępności osobie ze szczególnymi potrzebami w zakresie, o którym mowa w art. 6 ustawy o dostępności, podmiot ten jest obowiązany zapewnić takiej osobie dostęp alternatywny.
  3. Rekomendujemy opisanie w składanej ofercie realizacji zadania publicznego, w jaki sposób zostanie zapewniona dostępność dla osób ze szczególnymi potrzebami w wymiarze architektonicznym, cyfrowym i informacyjno-komunikacyjnym, a także ewentualnie dostęp alternatywny.

Warunki składania Ofert

  1. Podmioty ubiegające się o dotację składają ofertę wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. 2018, poz. 2057 ze zm.).
  2. Formularze ofert oraz szczegółowe informacje można uzyskać w Urzędzie Miasta oraz na stronie internetowej miasta www.milanowek.pl
  3. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
  4. Do oferty w pkt. II.1 dotyczącym danych oferenta należy dopisać numer rachunku bankowego oferenta.
  5. Zasady przygotowania oferty określa art. 14 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. 2020 poz. 1057 ze zm.).
  6. Oferty należy dostarczyć w kopercie, za pośrednictwem poczty lub osobiście do dnia 21 lutego 2022 r. do godz. 17:00 na adres: Urząd Miasta Milanówka, ul. Kościuszki 45, 05–822 Milanówek z dopiskiem: otwarty konkurs ofert, numerem zadania, tytułem zadania oraz adresem mailowym do organizacji. Oferty, które wpłyną do Urzędu po tym terminie nie będą brały udziału w konkursie.  
  7. Oferty dostarczone w inny sposób lub na inny adres nie będą rozpatrywane.
  8. Zastrzega się prawo przesunięcia terminu składania ofert bez podania przyczyny.
  9. Otwarcie ofert odbędzie 22 lutego 2022 r. o godz. 10:00 w Zespole ds. Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta, ul. Kościuszki 45.
  10. Oferty zostaną rozpatrzone w terminie do 4 marca 2022 r.
  11. Oferty zostaną rozpatrzone pod względem oceny formalnej i merytorycznej, która odbywa się na podstawie formularzy, których wzory są zawarte w Programie współpracy Miasta Milanówka z organizacjami pozarządowymi na rok 2022.
  12. Gmina Milanówek na realizację „Prowadzenie Miejsca Aktywności Lokalnej w Milanówku– pilotaż” w latach 2020 i 2021 przeznaczyła odpowiednio kwoty 0,00 zł  i 0,00 zł.  

Z up. Burmistrz Miasta Milanówka

Marcin Bąk

Zastępca Burmistrza


Pliki do pobrania:


Projekt „Milanowskie Centrum Usług Społecznych” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza, Edukacja, Rozwój 2014-2020

Udostępnij na: