fe rp ue loga

BURMISTRZ MIASTA MILANÓWKA OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT NA REALIZACJĘ III ZADANIA PUBLICZNEGO W 2023 ROKU 

Na podstawie art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. 2022 poz. 1327 ze zm.) Burmistrz Miasta Milanówka ogłasza Otwarty Konkurs Ofert dla organizacji pozarządowych na realizację III zadania publicznego w 2023 roku. 

Celem konkursu jest wyłonienie ofert i zlecenie organizacji pozarządowej i innym podmiotom, o których mowa w art. 3 ust 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie powierzenia realizacji następującego zadania publicznego: 

Zadanie III: „Prowadzenie Miejsca Aktywności Lokalnej w Milanówku – kontynuacja pilotażu”. 

Informacja o zadaniu konkursowym: 

  1. Nazwa zadania: „Prowadzenie Miejsca Aktywności Lokalnej w Milanówku (MAL) -kontynuacja pilotażu” (działania realizowanego w ramach projektu pn. „Milanowskie Centrum Usług Społecznych”). 
  2. Termin Realizacji zadania: od podpisania umowy do 31 sierpnia 2023 roku. 
  3. Forma realizacji zadania: Usługa zlecona w ramach powierzenia na realizację zadania publicznego w ramach projektu pn. „Milanowskie Centrum Usług Społecznych”. 
  4. Cel zadania: Aktywizowanie i integrowanie społeczności lokalnej Miasta Milanówka poprzez prowadzenie Miejsca Aktywności Lokalnej (w skrócie MAL). 
  5. Opis zadania publicznego: 

Zadanie obejmuje: 

5.1. Prowadzenie Miejsca Aktywności Lokalnej (MAL) w lokalu przy ul. Sosnowej 1C; 

5.2. Prowadzenie Klubu Seniora - Męska Szopa w lokalu przy ul. Inżynierskiej 3A;

Ww. lokale są użytkowane przez Centrum Usług Społecznych w Milanówku, w ramach projektu „Milanowskie Centrum Usług Społecznych” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza, Edukacja, Rozwój 2014-2020. 

5.3. Prowadzenie „Jadłodzielni”, tj. lodówki społecznej przy ul. Piłsudskiego 14 (teren targowiska miejskiego); 

5.4. Reagowanie na potrzeby społeczności lokalnej w zakresie inicjatyw społecznych wśród mieszkańców, takich jak np. inicjatywa pn. „Wspólna Szafa”, Festiwal Otwarte Ogrody itp. 

W ramach wymienionych powyżej zadań należy stworzyć i realizować harmonogram działań w ww. lokalizacjach. 

Założenia ogólne: 

W MAL mają być prowadzone działania integrujące społeczność lokalną, włączające mieszkańców w życie społeczności, oparte na animacji, współpracy i wolontariacie oraz powinny być kontynuowane działania włączające dotychczasowych odbiorców działań MAL w 2022 r., uzupełnione o inicjatywy społeczne zgłaszane przez społeczność lokalną. 

Działania i aktywności mają służyć budowaniu i umacnianiu więzi społecznych, budowaniu współpracy instytucji i organizacji pozarządowych z terenu Milanówka, a także wzmacnianiu istniejących lokalnie sieci społecznych (pomiędzy mieszkańcami Milanówka, organizacjami pozarządowymi, liderami społeczności lokalnych i innymi partnerami oraz podmiotami działającymi na rzecz społeczności lokalnej) oraz promowaniu idei wolontariatu.

W szczególności działania animujące lokalną społeczność mają odpowiadać na zdiagnozowane potrzeby lokalnej społeczności (zwłaszcza zawarte w „Diagnozie potrzeb i potencjału wspólnoty samorządowej Milanówka w zakresie usług społecznych” przyjętej Uchwałą Nr 377/XLIV/21 Rady Miasta Milanówka z dnia 24 maja 2021r.). 

Działania te powinny mieć charakter aktywizujący, integracyjny, edukacyjny, poradniczy, kulturalny, artystyczny, a w szczególności powinny mieć charakter międzypokoleniowy. 

Podejmowane działania powinny uwzględnić upowszechnienie idei wolontariatu, tworzenie grup wolontariuszy oraz wspieranie już działających w mieście wolontariuszy; a także wspierać działania samopomocowe (grupy samopomocowe, grupy sąsiedzkie, lokalne grupy osiedlowe nastawione na współpracę i samopomoc, szkolne kluby wolontariuszy). We wszystkich podejmowanych działaniach należy uwzględnić udział wolontariuszy. 

Podejmowane nowe działania powinny rozszerzyć aktualną dostępną ofertę dla młodzieży, odpowiadać na potrzeby milanowskiej młodzieży oraz pobudzać aktywność społeczną i obywatelską. Podejmowane działania powinny także wspomagać rodziny z dziećmi i osoby z niepełnosprawnościami, poprzez ich aktywizację społeczną, przy założeniu współpracy z innymi podmiotami realizującymi działania i zadania na rzecz społeczności lokalnej. 

Miejsce Aktywności Lokalnej powinno być przyjazne mieszkańcom i umożliwiać im oraz motywować do prowadzenia aktywności i wspierania działań międzypokoleniowych oraz być otwarte dla wszystkich grup wiekowych. 

Odbiorcami działań realizowanych w MAL-u będą mieszkańcy Milanówka, w tym w szczególności: 

  1. młodzież; 
  2. rodzice z małymi dziećmi; 
  3. seniorzy (osoby w wieku 55+); 
  4. osoby z niepełnosprawnościami; 
  5. aktywni mieszkańcy i przedstawiciele organizacji pozarządowych. 

1) Wymagania dla Oferenta w zakresie przedstawienia opisu poszczególnych działań merytorycznych dotyczących realizacji zadania publicznego przez prowadzących MAL. 

Opis działań proponowanych przez Oferenta w ramach prowadzenia MAL obejmować powinien: 

  1. koncepcję funkcjonowania MAL-a, w tym proponowane formy działań skierowane do ww. odbiorców; z uwzględnieniem grup dotychczasowych odbiorców działań MAL. Wymagany jest opis planowanej metody pracy ze społecznością. Preferowaną metodą jest praca metodą projektu; 
  2. harmonogram realizacji zadań; w tym uwzględnienie w harmonogramie aktywnego udziału w lokalnym stałym evencie pn. Festiwal Otwarte Ogrody; 
  3. czakres godzin pracy MAL-a oraz wskazanie czasu pracy animatora/animatorów zatrudnionego/zatrudnionych w MAL. Miejsce Aktywności Lokalnej powinno funkcjonować minimum 5 dni w tygodniu, minimum 4 godziny dziennie; także w soboty lub/i w niedziele minimum 4 godziny, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy; 
  4. koncepcję zorganizowania w Milanówku grupy wolontariuszy w oparciu o diagnozę potrzeb lokalnej społeczności; 
  5. koncepcję kontynowania i poszerzania współpracy z lokalnymi liderami; jak również z organizacjami pozarządowymi; 
  6. koncepcję nieodpłatnego udostępniania przestrzeni MAL na potrzeby mieszkańców, grup nieformalnych, organizacji pozarządowych oraz podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego; 
  7. koncepcję promocji zadania wśród mieszkańców Milanówka, z uwzględnieniem różnych kanałów komunikacji oraz z uwzględnieniem różnych kategorii wiekowych odbiorców tj. dzieci, młodzież, osoby dorosłe, w tym seniorzy; 
  8. koncepcję wykorzystania do działań prowadzonych przez w MAL, przylegającego do budynku na Sosnowej 1C ogrodu; 
  9. koncepcję wykorzystania do działań prowadzonych w MAL, przylegającego do budynku na Inżynierskiej 3A terenu zielonego, wraz z siłownią na świeżym powietrzu; 
  10. koncepcję funkcjonowania lodówki społecznej „Jadłodzielni” (dbanie o czystość i pozyskiwanie żywności, promocja idei niemarnowania żywności); 
  11. koncepcję reagowania na potrzeby społeczności lokalnej w zakresie inicjatyw społecznych zgłaszanych przez mieszkańców. 

2) Przy prowadzeniu MAL-a Oferent powinien uwzględnić następujące koszty:

  1. koszty realizacji zadań merytorycznych; 
  2. koszty utrzymania w MALu dostępu do internetu; 
  3. koszty sprzątania użytkowania wspólnej przestrzeni, utrzymania czystości i regularnego sprzątania przestrzeni wykorzystywanych przez odbiorców działań; 
  4. koszty prowadzenia zajęć z majsterkowania oraz kontynuacja dotychczasowych działań, w wymiarze nie mniej niż 6 godzin zegarowych tygodniowo. Koszty opisane są w pkt. 6.b; 
  5. zaplanowanie w kosztorysie i zapewnienie innych, niezbędnych akcesoriów, takich jak środki czystości, przerwy kawowe, zakup art. spożywczych lub usług cateringowych; 
  6. koszty administrowania pomieszczeniami przeznaczonymi na MAL w sposób zapewniający utrzymanie stanu technicznego na poziomie umożliwiającym prowadzenie zaplanowanych działań; 
  7. koszty prowadzenia profilu na portalu społecznościowym Facebook, powiązanego z profilem Centrum Usług Społecznych, promującego i opisującego prowadzone działania (dostarczanie kontentu na potrzeby prowadzenia profilu MAL- gotowe notki do publikacji, materiały graficzne, relacje zdjęciowe i video) -nie rzadziej niż 1 raz tygodniowo); 
  8. koszty promocji zadania w lokalnych mediach (prasa, radio) nie rzadziej niż 3x na kwartał; 
  9. koszty utrzymania terenu zielonego oraz prac porządkowych, takich jak koszenie trawy, grabienie liści, odśnieżanie terenu, usuwanie gałęzi wokół budynku w lokalizacji przy ul. Inżynierskiej 3A. 

3) Organizacja realizacji zadania

  1. W przypadku otrzymania dotacji Oferent powinien realizować Zadanie zgodnie z aktualnymi wytycznymi dotyczącymi sytuacji epidemiologicznej. W sytuacji, gdy nie będzie można zrealizować zaplanowanych zajęć w sposób tradycyjny, możliwa jest realizacja części zadań online.
  2. Przestrzeganie regulaminu użytkowania wspólnej przestrzeni oraz bezpieczeństwa pracy w „Klubie Seniora – Męska Szopa”, jak również przestrzegania przepisów BHP podczas działań prowadzonych w Klubie Seniora „Męska Szopa”.

4) Wskaźniki i rezultaty zadania 

Oczekiwane Rezultaty: 

  1. prowadzenie różnego rodzaju spotkań i zajęć dla młodzieży, dzieci, rodziców z dziećmi i seniorów oraz osób z niepełnosprawnościami: co najmniej 2 wydarzenia w miesiącu dla każdej z grup docelowych; 
  2. podjęcie współpracy z grupami nieformalnymi, organizacjami pozarządowymi, wolontariuszami na rzecz aktywizacji społecznej mieszkańców: co najmniej 10 podmiotów współpracujących; 
  3. zorganizowanie działań o charakterze integracyjnym, międzypokoleniowym, edukacyjnym, kulturalnym, społecznym: co najmniej 15 działań w trakcie trwania zadania; 
  4. udostępnienie pomieszczeń dla innych organizacji, grup nieformalnych i mieszkańców. 

Oczekiwane przykładowe wskaźniki: 

  1. liczba osób (K+M), które skorzystają z oferty wsparcia; 
  2. liczba podpisanych porozumień o współpracy z podmiotami, grupami organizacjami pozarządowymi; 
  3. liczba postów w mediach społecznościowych oraz informacji w lokalnych mediach; 
  4. liczba godzin w ramach poszczególnych zajęć; 
  5. liczna powstałych grup projektowych. 

5) Sprzęt i wyposażenie zakupione w trakcie realizacji MAL-a 

Sprzęt zakupiony w ramach działań realizowanych przez prowadzącego MAL w zakresie wyposażenia pomieszczeń przy ul. Sosnowej 1C oraz inżynierskiej 3A, będzie wykorzystywany do realizacji niniejszego zadania i udostępniany nieodpłatnie grupom, mieszkańcom i organizacjom pozarządowym na potrzeby prowadzonych przez nich działań (służących integracji lokalnej, aktywizacji społecznej i niekomercyjnym). 

Sprzęt i wyposażenie po zakończeniu projektu przejdzie na własność Centrum Usług Społecznych w Milanówku; (z możliwością jego wypożyczenia, co regulować będą odrębne ustalenia pomiędzy Centrum Usług Społecznych a podmiotami zainteresowanymi). Zakup jednego jego elementu nie może przekroczyć kwoty 10 000 zł. 

6) Miejsce realizacji zadania pn. „Prowadzenie Miejsca Aktywności Lokalnej w Milanówku – kontynuacja pilotażu”: 

a) przy ul. Sosnowej 1C. 

Do dyspozycji prowadzącego MAL przeznaczone są pomieszczenia znajdujące się na parterze budynku, tj. pomieszczenie główne (pokój dzienny) pow. 25,5 m2, kuchnia pow. 10,6 m2 wraz z jadalnią pow. 12 m2, łazienka oraz hol, pow. 7,6 m2. Dostęp do kotłowni; piec (ogrzewanie gazowe). Wyposażenie kuchni: meble w zabudowie, zlewozmywak, kuchnia gazowa, piekarnik, okap. 

Instalacje: E, W, CO, CW (indywidualna instalacja CO i CW zasilana gazem), K. [Wyposażenie w meble: 2 sofy, 3 stoły, 2 stoły cateringowe, 20 krzeseł, 20 leżaków, 4 krzesła ogrodowe, 2 stoliki ogrodowe, 2 stoły cateringowe, grill; podstawowe 6 naczynia kuchenne] 

Do budynku przynależy działka o pow. 1395 m2, zagospodarowana jako zieleń uporządkowana; która może być wykorzystywana na działania prowadzone przez MAL. 

Teren jest ogrodzony, z furtką i bramą wjazdową. 

Kosztorys musi obejmować opłaty eksploatacyjne, takie jak: woda, prąd, gaz, ścieki i wywóz śmieci oraz koszty Internetu i mediów. 

Opłaty za czynsz oraz alarm pokrywa CUS. 

b) przy ul. Inżynierskiej 3A (Klub Seniora – Męska Szopa) 

Do dyspozycji MAL przeznaczone są pomieszczenia o pow. 35,82 m2 w budynku parterowym, tj. pomieszczenie główne przeznaczone na warsztat pow. 19,96 m2, pomieszczenie o pow. 10,95 m2, łazienka i ganek. 

Lokal jest wyposażony w 2 stoły warsztatowe oraz narzędzia do pracy w drewnie (lista narzędzi do wglądu). 

Na terenie przylegającym do lokalu znajduje się ogólnodostępna siłownia na świeżym powietrzu, altana ogrodowa oraz kontener ogrodowy. 

W lokalu nie ma dostępu do Internetu. 

Lokal jest dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową. 

Kosztorys musi obejmować koszty utrzymania lokalu, tj. opłaty za wodę, prąd, ścieki, wywóz śmieci oraz alarm; a także koszty utrzymania terenu. Należy uwzględnić wyższy od standardowego koszt ogrzewania lokalu z uwagi na ogrzewanie elektryczne. 

Do zadań Oferenta należeć będzie: 

  • nadzór nad bezpieczeństwem i dbałość o przestrzeganie przepisów BHP; 
  • planowanie prac i adekwatne reagowanie na potrzeby uczestników; 
  • promocja działań „Męskiej Szopy”; 
  • pozyskiwanie nowych odbiorców Męskiej Szopy; 
  • utrzymanie terenu na Inżynierskiej 3A, tj. koszenie trawy, usuwanie gałęzi, odśnieżanie terenu, kontrola harmonogramu wywozu śmieci. 

c) przy ul Piłsudskiego 14 (prowadzenie lodówki „Jadłodzielnia”) 

Lodówka społeczna usytuowana jest w bezpośredniej bliskości targowiska miejskiego. Jest lodówką ogólnodostępną, otwartą, czynną całą dobę; samo urządzenie- chłodziarka- ustawiona jest na betonowych płytach; na świeżym powietrzu. Mieszkańcy mogą do niej przynosić żywność, której mają nadmiar i w ten sposób pomóc osobom potrzebującym, będącym w trudnej sytuacji finansowej. Celem jej istnienia i funkcjonowania jest bezpłatne dzielenie się mieszkańców artykułami żywnościowymi z osobami potrzebującymi, będącymi w trudnej sytuacji życiowej i ekonomicznej. Funkcjonowanie Jadłodzielni sprzyja również niemarnowaniu żywności i dbaniu o środowisko. 

Do zadań Oferenta należeć będzie: - codzienne utrzymanie higieny i czystości, tj. sprzątanie i dezynfekcja oraz sprawdzanie ważności produktów, jak i utylizowane tych, które nie nadają się do użytku; 

  • niezbędne prace konserwacyjne; 
  • promocja lodówki, tj. informowanie społeczności o Milanówka o dostępności lodówki za pomocą kanałów tradycyjnych - ulotki, plakaty, jak i internetowych sieci społecznościowych 
  • promowanie idei niemarnowania żywności i konsumenckich zachowań ekologicznych. 

Oferent może dokonać wizji lokalnej obu miejsc realizacji zadania pn. Miejsce Aktywności Lokalnej ul. Sosnowa 1c oraz ul. Inżynierska 3a, po uprzednim umówieniu się z pracownikiem CUS. 

Osobą kontaktową ze strony CUS jest P. Anna Stankiewicz, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. tel. 22 551 92 01, 501 925 933. 

7) Środki przeznaczone na realizację Zadania 

  1. Na realizację zadania w okresie od: niezwłocznie od daty rozstrzygnięcia Otwartego Konkursu Ofert i podpisania umowy pomiędzy ngo a Urzędem Miasta Milanówka do: 30 września 2023 r. Burmistrz Miasta Milanówka przeznacza łączną kwotę 107 375,00 zł (słownie: sto siedem tysięcy trzysta siedemdziesiąt pięć złotych). Wypłata środków odbędzie się w trzech kwartalnych transzach. 
  2. Środki przeznaczone na realizację zadania pochodzą z dofinansowania projektu pn. „Milanowskie Centrum Usług Społecznych” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza, Edukacja, Rozwój 2014-2020.
  3. Burmistrz Miasta Milanówka zastrzega sobie prawo do:
    1. Odwołania konkursu bez podania przyczyny; 
    2. Przekazywania środków na realizację zadań w ramach MAL zgodnie z przekazaniem transz finansowych przez Ministerstwo Rozwoju w ramach realizowanego projektu „Milanowskie Centrum Usług Społecznych”;
    3. Negocjowania z Oferentami wysokości transz środków oraz terminów ich przekazania, terminu realizacji zadania publicznego oraz zakresu rzeczowego zadania publicznego;
    4. Negocjowania z Oferentami warunków i kosztów realizacji zadania publicznego, którym jest prowadzenie MAL. 

8) Zasady powierzenia do realizacji zadania publicznego pn. „Prowadzenie Miejsca Aktywności Lokalnej- kontynuacja pilotażu”. 

Zasady powierzenia do realizacji zadania publicznego zostały określone w art. 5 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. 2022 poz. 1327 ze zm.). 

Zlecenie realizacji zadania publicznego, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, cytowanej wyżej ustawy, jako zadań zleconych w rozumieniu art. 127 ust. 1 pkt 1 lit. e, art. 151 ust. 1 oraz art. 221 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, będzie miało formę powierzenia prowadzenia Miejsca Aktywności Lokalnej w Milanówku przy ul. Sosnowej 1c i ul. Inżynierskiej 3a, wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie realizacji zadania. 

Warunkiem przyznania dotacji jest realizacja zadania publicznego na rzecz mieszkańców Milanówka zgodnie z wymogami określonymi w „Programie współpracy Miasta Milanówka z organizacjami pozarządowymi na rok 2023” przyjętym Uchwałą Nr 572/LXXIII/22 Rady Miasta Milanówka z dnia 26 października 2022 r. 

9) Warunki realizacji Zadania 

  1. Zadanie może być realizowane wspólnie przez dwóch lub więcej oferentów, jeżeli oferta została złożona wspólnie, zgodnie z art. 14 ust. 2-5 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. W przypadku realizowania działania wspólnie, oferenci odpowiadają solidarnie za realizacje zadania.
  2. Nie jest możliwe pobieranie świadczeń pieniężnych od odbiorców zadania publicznego.
  3. Realizatorem zadania może być oferent, który dysponuje wykwalifikowaną kadrą, tj. osobami posiadającymi wiedzę w zakresie objętym zadaniem i doświadczenie w realizacji podobnych przedsięwzięć.
  4. W sytuacji, gdy oferent wnosi do realizacji zadania publicznego wkład w postaci świadczenia pracy wolontariuszy/ pracy społecznej członków organizacji konieczne jest przestrzeganie następujących warunków:
    1. zakres, sposób, liczba godzin wykonywanych przez wolontariusza muszą być określone w porozumieniu zawartym zgodnie z art. 44 ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie,
    2. wolontariusz/członek organizacji musi prowadzić na bieżąco karty pracy wraz z opisem wykonywanej pracy (dokumentacja ta musi być przechowywana na zasadach ogólnych, tak jak dokumenty finansowe),
    3. w przypadku, gdy praca wolontariusza/ członka organizacji ze względu na wykazaną w ofercie specyfikę nie może być rozliczana godzinowo należy podać sposób wyliczenia nakładu jego pracy i sposób jej dokumentowania w trakcie realizacji zadania publicznego,
    4. wolontariusz/ członek organizacji powinien posiadać kwalifikacje i spełniać wymagania odpowiednie do rodzaju i zakresu wykonywanych świadczeń, jeżeli obowiązek posiadania takich kwalifikacji i spełnienie stosownych wymagań wynika z odrębnych przepisów,
    5. eżeli wolontariusz/ członek organizacji wykonuje taką samą prace jak stały personel, to kalkulacja wkładu pracy wolontariusza musi być dokonana w oparciu o stawki obowiązujące dla tego personelu.
    6. wolontariuszem nie może zostać beneficjent ostateczny zadania publicznego ani osoba zatrudniona u oferenta na podstawie umowy o pracę lub umowy cywilnoprawnej, w ramach spełniania obowiązków z tych umów wynikających (warunek dotyczy także członków organizacji świadczących umowę społeczną).
  5. Oferent jest zobowiązany do przestrzegania zapisów ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym w szczególności art. 21 „przed nawiązaniem z osobą stosunku pracy lub przed dopuszczeniem osoby do innej działalności związanej z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem, leczeniem małoletnich lub opieką nad nimi pracodawcy lub inni organizatorzy w zakresie takiej działalności są obowiązani do uzyskania informacji, czy dane tej osoby są zamieszczone w Rejestrze z dostępem ograniczonym”.
  6. Przy wykonywaniu zadania, realizujący kieruje się zasadą równości, a w szczególności dba o równe traktowanie wszystkich odbiorców zadania publicznego. 

10) Koszty realizacji zadania publicznego 

  1. Koszty, finansowane ze środków projektu pn. „Milanowskie Centrum Usług Społecznych”: 
    1. Koszty realizacji działań, bezpośrednio związane z celem realizowanego działania, np.: a) Wynagrodzenie pracowników merytorycznych 
    2. Ubezpieczenie uczestników i realizujących w zakresie niezbędnym do bezpiecznej realizacji zadania publicznego 
    3. Zakup i/lub opracowanie i/lub druk materiałów programowych 
    4. Artykuły spożywcze 
    5. Usługi żywieniowe 
    6. Inne wynikające ze specyfiki zadania publicznego.
  2. Koszty administracyjne zadania publicznego, np.:
    1. Obsługa księgowa zadania publicznego 
    2. Internet
    3. Usługi telekomunikacyjne (abonament i/lub rozmowy telefoniczne)
    4. Materiały biurowe
    5. Sprzątanie
    6. Zakup środków czystości
    7. Wynagrodzenie koordynatora zadania publicznego
    8. Ewaluacja
    9. Promocja
    10. Koszty eksploatacyjne lokalu (gaz, energia elektryczna, woda, ścieki, ogrzewanie, wywóz śmieci, itp.) tylko w części dotyczącej realizowanego zadania publicznego, każdy element obliczony proporcjonalnie do tej części
    11. Inne wynikające ze specyfiki zadania publicznego. 

Przyznane dofinansowanie może być wydatkowane tylko na cele związane z realizowanym zadaniem publicznym tj. prowadzeniem MAL i wyłącznie na potrzeby osób, do których jest ono adresowane. 

3. Ze środków przeznaczonych na realizację i projektu pn. „Milanowskie Centrum Usług Społecznych” nie mogą zostać sfinansowane: 

  1. zakup gruntów, budowa bądź zakup budynków lub lokali, 
  2. zakup środków trwałych, 
  3. zakupy i wydatki inwestycyjne, remonty i adaptacje pomieszczeń niebędących własnością Centrum Usług Społecznych, ani Milanówka Miasta – Ogrodu, 
  4. odpisy amortyzacyjne, 
  5. ryczałt na jazdę po mieście, karty telefoniczne oraz inne o charakterze ryczałtowym, których nie można jednoznacznie przypisać do realizowanego zadania publicznego, jeżeli nie zostały wymienione w kosztach, które w szczególności będą mogły być sfinansowane z dotacji, 
  6. prowadzenie działalności gospodarczej, 
  7. tworzenie funduszy kapitałowych, 
  8. dotowanie przedsięwzięć, które są dofinansowane z budżetu miasta (lub jego funduszy celowych) na podstawie przepisów szczegółowych, 
  9. pokrycie deficytu oraz refundacja kosztów zrealizowanych wcześniej przedsięwzięć, rezerwy na pokrycie przyszłych strat lub zobowiązań, 
  10. podatek od towarów i usług (VAT) w wysokości, której podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego oraz inne podatki z wyłączeniem podatku dochodowego od osób fizycznych oraz opłat za wywóz nieczystości, 
  11. refinansowanie kosztów uzyskania odpisów KRS, zakupu pieczątek, wyrabiania szyldów i innych kosztów o podobnym charakterze, które są związane z bieżącą działalnością oferenta, 
  12. nabywanie uprawnień i kwalifikacji związanych z wykonywanym zadaniem publicznym, 
  13. pokrywanie z dotacji nagród i premii pieniężnych, innych form bonifikaty rzeczowej lub finansowej dla osób zajmujących się realizacją zadania publicznego, 
  14. koszty dokumentowane paragonami, pokwitowaniami, dowodami sprzedaży wewnętrznej, wewnętrznymi notami obciążeniowymi, itp., 
  15. kary, mandaty, odsetki od nieterminowo regulowanych zobowiązań, 
  16. koszty procesów sądowych. 

Niedozwolone jest podwójne finasowanie wydatku, tzn. zrefundowanie całkowite lub częściowe danego wydatku dwa razy ze środków publicznych, zarówno krajowych, jak i wspólnotowych. 

11) Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami 

  1. Obowiązkiem każdej organizacji pozarządowej i podmiotu zrównanego realizującego zadanie publiczne finansowane ze środków dotacji jest zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Dostępność musi być zapewniony co najmniej w minimalnym wymiarze o którym mowa w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Dotyczy to także stron internetowych i aplikacji, jakie będą wykorzystane do realizacji zadania, które spełniają wymagania określone w ustawie z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
  2. W indywidualnym przypadku, jeżeli organizacja lub podmiot zrównany nie jest w stanie, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, zapewnić dostępności osobie ze szczególnymi potrzebami w zakresie, o którym mowa w art. 6 ustawy o dostępności, podmiot ten jest obowiązany zapewnić takiej osobie dostęp alternatywny.
  3. Rekomendujemy opisanie w składanej ofercie realizacji zadania publicznego, w jaki sposób zostanie zapewniona dostępność dla osób ze szczególnymi potrzebami w wymiarze architektonicznym, cyfrowym i informacyjno-komunikacyjnym, a także ewentualnie dostęp alternatywny. 

12) Warunki składania Ofert.

  1. Podmioty ubiegające się o dotację składają ofertę wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. 2018, poz. 2057). 
  2. Formularze ofert oraz szczegółowe informacje można uzyskać w Urzędzie Miasta oraz na stronie internetowej miasta www.milanowek.pl 
  3. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji. 
  4. Do oferty w pkt. II.1 dotyczącym danych oferenta należy dopisać numer rachunku bankowego oferenta. 
  5. Zasady przygotowania oferty określa art. 14 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. 2022 poz. 1327 ze zm.). 
  6. Oferty należy dostarczyć w kopercie, za pośrednictwem poczty lub osobiście do dnia 27.01.2023 r. do godz. 15:00 na adres: Urząd Miasta Milanówka, ul. Kościuszki 45, 05–822 Milanówek z dopiskiem: otwarty konkurs ofert, nazwą zadania, tytułem zadania oraz adresem mailowym do organizacji. Oferty, które wpłyną do Urzędu po tym terminie nie będą brały udziału w konkursie. 
  7. Oferty dostarczone w inny sposób lub na inny adres nie będą rozpatrywane. 
  8. Zastrzega się prawo przesunięcia terminu składania ofert bez podania przyczyny. 
  9. Oferty zostaną rozpatrzone w terminie do 7.02.2023 r. 
  10. Oferty zostaną rozpatrzone pod względem oceny formalnej i merytorycznej, która odbywa się na podstawie formularzy, których wzory są zawarte w Programie współpracy Miasta Milanówka z organizacjami pozarządowymi na rok 2023. 
  11. Gmina Milanówek na realizację zadania „Prowadzenie Miejsca Aktywności Lokalnej w Milanówku” w latach 2021 i 2022 przeznaczyła odpowiednio kwoty 0,00 i 245 625,00 zł. 

 

Burmistrz Miasta Milanówka 

Piotr Remiszewski 


Pliki do pobrania:

pdfZarządzenie nr 5/VIII/2023 BMM z dnia 4 stycznia 2023 w sprawie ogłoszenia Otwartego Konkursu Ofert na realizację III zadania publicznego w 2023 roku189.02 KB 

pdfOgłoszenie o naborze na członków Komisji Konkursowej174.35 KB

 pdfZarządzenie nr 9/VIII/2023 BMM z dnia 12 stycznia 2023 w sprawie powołania Komisji Konkursowej do oceny ofert złożonych w Otwartym Konkursie Ofert na realizację III zadania publicznego w 2023 roku192.27 KB

pdfProtokół końcowy pracy komisji konkursowej142.33 KB

pdfRozpatrzenie ofert konkursowych na realizację zadania publicznego w 2023 r.114.42 KB


Projekt „Milanowskie Centrum Usług Społecznych” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza, Edukacja, Rozwój 2014-2020 

Udostępnij na: