BURMISTRZ MIASTA MILANÓWKA OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT NA REALIZACJĘ III ZADANIA PUBLICZNEGO W 2023 ROKU
Na podstawie art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. 2022 poz. 1327 ze zm.) Burmistrz Miasta Milanówka ogłasza Otwarty Konkurs Ofert dla organizacji pozarządowych na realizację III zadania publicznego w 2023 roku.
Celem konkursu jest wyłonienie ofert i zlecenie organizacji pozarządowej i innym podmiotom, o których mowa w art. 3 ust 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie powierzenia realizacji następującego zadania publicznego:
Zadanie III: „Prowadzenie Miejsca Aktywności Lokalnej w Milanówku – kontynuacja pilotażu”.
Informacja o zadaniu konkursowym:
- Nazwa zadania: „Prowadzenie Miejsca Aktywności Lokalnej w Milanówku (MAL) -kontynuacja pilotażu” (działania realizowanego w ramach projektu pn. „Milanowskie Centrum Usług Społecznych”).
- Termin Realizacji zadania: od podpisania umowy do 31 sierpnia 2023 roku.
- Forma realizacji zadania: Usługa zlecona w ramach powierzenia na realizację zadania publicznego w ramach projektu pn. „Milanowskie Centrum Usług Społecznych”.
- Cel zadania: Aktywizowanie i integrowanie społeczności lokalnej Miasta Milanówka poprzez prowadzenie Miejsca Aktywności Lokalnej (w skrócie MAL).
- Opis zadania publicznego:
Zadanie obejmuje:
5.1. Prowadzenie Miejsca Aktywności Lokalnej (MAL) w lokalu przy ul. Sosnowej 1C;
5.2. Prowadzenie Klubu Seniora - Męska Szopa w lokalu przy ul. Inżynierskiej 3A;
Ww. lokale są użytkowane przez Centrum Usług Społecznych w Milanówku, w ramach projektu „Milanowskie Centrum Usług Społecznych” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza, Edukacja, Rozwój 2014-2020.
5.3. Prowadzenie „Jadłodzielni”, tj. lodówki społecznej przy ul. Piłsudskiego 14 (teren targowiska miejskiego);
5.4. Reagowanie na potrzeby społeczności lokalnej w zakresie inicjatyw społecznych wśród mieszkańców, takich jak np. inicjatywa pn. „Wspólna Szafa”, Festiwal Otwarte Ogrody itp.
W ramach wymienionych powyżej zadań należy stworzyć i realizować harmonogram działań w ww. lokalizacjach.
Założenia ogólne:
W MAL mają być prowadzone działania integrujące społeczność lokalną, włączające mieszkańców w życie społeczności, oparte na animacji, współpracy i wolontariacie oraz powinny być kontynuowane działania włączające dotychczasowych odbiorców działań MAL w 2022 r., uzupełnione o inicjatywy społeczne zgłaszane przez społeczność lokalną.
Działania i aktywności mają służyć budowaniu i umacnianiu więzi społecznych, budowaniu współpracy instytucji i organizacji pozarządowych z terenu Milanówka, a także wzmacnianiu istniejących lokalnie sieci społecznych (pomiędzy mieszkańcami Milanówka, organizacjami pozarządowymi, liderami społeczności lokalnych i innymi partnerami oraz podmiotami działającymi na rzecz społeczności lokalnej) oraz promowaniu idei wolontariatu.
W szczególności działania animujące lokalną społeczność mają odpowiadać na zdiagnozowane potrzeby lokalnej społeczności (zwłaszcza zawarte w „Diagnozie potrzeb i potencjału wspólnoty samorządowej Milanówka w zakresie usług społecznych” przyjętej Uchwałą Nr 377/XLIV/21 Rady Miasta Milanówka z dnia 24 maja 2021r.).
Działania te powinny mieć charakter aktywizujący, integracyjny, edukacyjny, poradniczy, kulturalny, artystyczny, a w szczególności powinny mieć charakter międzypokoleniowy.
Podejmowane działania powinny uwzględnić upowszechnienie idei wolontariatu, tworzenie grup wolontariuszy oraz wspieranie już działających w mieście wolontariuszy; a także wspierać działania samopomocowe (grupy samopomocowe, grupy sąsiedzkie, lokalne grupy osiedlowe nastawione na współpracę i samopomoc, szkolne kluby wolontariuszy). We wszystkich podejmowanych działaniach należy uwzględnić udział wolontariuszy.
Podejmowane nowe działania powinny rozszerzyć aktualną dostępną ofertę dla młodzieży, odpowiadać na potrzeby milanowskiej młodzieży oraz pobudzać aktywność społeczną i obywatelską. Podejmowane działania powinny także wspomagać rodziny z dziećmi i osoby z niepełnosprawnościami, poprzez ich aktywizację społeczną, przy założeniu współpracy z innymi podmiotami realizującymi działania i zadania na rzecz społeczności lokalnej.
Miejsce Aktywności Lokalnej powinno być przyjazne mieszkańcom i umożliwiać im oraz motywować do prowadzenia aktywności i wspierania działań międzypokoleniowych oraz być otwarte dla wszystkich grup wiekowych.
Odbiorcami działań realizowanych w MAL-u będą mieszkańcy Milanówka, w tym w szczególności:
- młodzież;
- rodzice z małymi dziećmi;
- seniorzy (osoby w wieku 55+);
- osoby z niepełnosprawnościami;
- aktywni mieszkańcy i przedstawiciele organizacji pozarządowych.
1) Wymagania dla Oferenta w zakresie przedstawienia opisu poszczególnych działań merytorycznych dotyczących realizacji zadania publicznego przez prowadzących MAL.
Opis działań proponowanych przez Oferenta w ramach prowadzenia MAL obejmować powinien:
- koncepcję funkcjonowania MAL-a, w tym proponowane formy działań skierowane do ww. odbiorców; z uwzględnieniem grup dotychczasowych odbiorców działań MAL. Wymagany jest opis planowanej metody pracy ze społecznością. Preferowaną metodą jest praca metodą projektu;
- harmonogram realizacji zadań; w tym uwzględnienie w harmonogramie aktywnego udziału w lokalnym stałym evencie pn. Festiwal Otwarte Ogrody;
- czakres godzin pracy MAL-a oraz wskazanie czasu pracy animatora/animatorów zatrudnionego/zatrudnionych w MAL. Miejsce Aktywności Lokalnej powinno funkcjonować minimum 5 dni w tygodniu, minimum 4 godziny dziennie; także w soboty lub/i w niedziele minimum 4 godziny, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy;
- koncepcję zorganizowania w Milanówku grupy wolontariuszy w oparciu o diagnozę potrzeb lokalnej społeczności;
- koncepcję kontynowania i poszerzania współpracy z lokalnymi liderami; jak również z organizacjami pozarządowymi;
- koncepcję nieodpłatnego udostępniania przestrzeni MAL na potrzeby mieszkańców, grup nieformalnych, organizacji pozarządowych oraz podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego;
- koncepcję promocji zadania wśród mieszkańców Milanówka, z uwzględnieniem różnych kanałów komunikacji oraz z uwzględnieniem różnych kategorii wiekowych odbiorców tj. dzieci, młodzież, osoby dorosłe, w tym seniorzy;
- koncepcję wykorzystania do działań prowadzonych przez w MAL, przylegającego do budynku na Sosnowej 1C ogrodu;
- koncepcję wykorzystania do działań prowadzonych w MAL, przylegającego do budynku na Inżynierskiej 3A terenu zielonego, wraz z siłownią na świeżym powietrzu;
- koncepcję funkcjonowania lodówki społecznej „Jadłodzielni” (dbanie o czystość i pozyskiwanie żywności, promocja idei niemarnowania żywności);
- koncepcję reagowania na potrzeby społeczności lokalnej w zakresie inicjatyw społecznych zgłaszanych przez mieszkańców.
2) Przy prowadzeniu MAL-a Oferent powinien uwzględnić następujące koszty:
- koszty realizacji zadań merytorycznych;
- koszty utrzymania w MALu dostępu do internetu;
- koszty sprzątania użytkowania wspólnej przestrzeni, utrzymania czystości i regularnego sprzątania przestrzeni wykorzystywanych przez odbiorców działań;
- koszty prowadzenia zajęć z majsterkowania oraz kontynuacja dotychczasowych działań, w wymiarze nie mniej niż 6 godzin zegarowych tygodniowo. Koszty opisane są w pkt. 6.b;
- zaplanowanie w kosztorysie i zapewnienie innych, niezbędnych akcesoriów, takich jak środki czystości, przerwy kawowe, zakup art. spożywczych lub usług cateringowych;
- koszty administrowania pomieszczeniami przeznaczonymi na MAL w sposób zapewniający utrzymanie stanu technicznego na poziomie umożliwiającym prowadzenie zaplanowanych działań;
- koszty prowadzenia profilu na portalu społecznościowym Facebook, powiązanego z profilem Centrum Usług Społecznych, promującego i opisującego prowadzone działania (dostarczanie kontentu na potrzeby prowadzenia profilu MAL- gotowe notki do publikacji, materiały graficzne, relacje zdjęciowe i video) -nie rzadziej niż 1 raz tygodniowo);
- koszty promocji zadania w lokalnych mediach (prasa, radio) nie rzadziej niż 3x na kwartał;
- koszty utrzymania terenu zielonego oraz prac porządkowych, takich jak koszenie trawy, grabienie liści, odśnieżanie terenu, usuwanie gałęzi wokół budynku w lokalizacji przy ul. Inżynierskiej 3A.
3) Organizacja realizacji zadania
- W przypadku otrzymania dotacji Oferent powinien realizować Zadanie zgodnie z aktualnymi wytycznymi dotyczącymi sytuacji epidemiologicznej. W sytuacji, gdy nie będzie można zrealizować zaplanowanych zajęć w sposób tradycyjny, możliwa jest realizacja części zadań online.
- Przestrzeganie regulaminu użytkowania wspólnej przestrzeni oraz bezpieczeństwa pracy w „Klubie Seniora – Męska Szopa”, jak również przestrzegania przepisów BHP podczas działań prowadzonych w Klubie Seniora „Męska Szopa”.
4) Wskaźniki i rezultaty zadania
Oczekiwane Rezultaty:
- prowadzenie różnego rodzaju spotkań i zajęć dla młodzieży, dzieci, rodziców z dziećmi i seniorów oraz osób z niepełnosprawnościami: co najmniej 2 wydarzenia w miesiącu dla każdej z grup docelowych;
- podjęcie współpracy z grupami nieformalnymi, organizacjami pozarządowymi, wolontariuszami na rzecz aktywizacji społecznej mieszkańców: co najmniej 10 podmiotów współpracujących;
- zorganizowanie działań o charakterze integracyjnym, międzypokoleniowym, edukacyjnym, kulturalnym, społecznym: co najmniej 15 działań w trakcie trwania zadania;
- udostępnienie pomieszczeń dla innych organizacji, grup nieformalnych i mieszkańców.
Oczekiwane przykładowe wskaźniki:
- liczba osób (K+M), które skorzystają z oferty wsparcia;
- liczba podpisanych porozumień o współpracy z podmiotami, grupami organizacjami pozarządowymi;
- liczba postów w mediach społecznościowych oraz informacji w lokalnych mediach;
- liczba godzin w ramach poszczególnych zajęć;
- liczna powstałych grup projektowych.
5) Sprzęt i wyposażenie zakupione w trakcie realizacji MAL-a
Sprzęt zakupiony w ramach działań realizowanych przez prowadzącego MAL w zakresie wyposażenia pomieszczeń przy ul. Sosnowej 1C oraz inżynierskiej 3A, będzie wykorzystywany do realizacji niniejszego zadania i udostępniany nieodpłatnie grupom, mieszkańcom i organizacjom pozarządowym na potrzeby prowadzonych przez nich działań (służących integracji lokalnej, aktywizacji społecznej i niekomercyjnym).
Sprzęt i wyposażenie po zakończeniu projektu przejdzie na własność Centrum Usług Społecznych w Milanówku; (z możliwością jego wypożyczenia, co regulować będą odrębne ustalenia pomiędzy Centrum Usług Społecznych a podmiotami zainteresowanymi). Zakup jednego jego elementu nie może przekroczyć kwoty 10 000 zł.
6) Miejsce realizacji zadania pn. „Prowadzenie Miejsca Aktywności Lokalnej w Milanówku – kontynuacja pilotażu”:
a) przy ul. Sosnowej 1C.
Do dyspozycji prowadzącego MAL przeznaczone są pomieszczenia znajdujące się na parterze budynku, tj. pomieszczenie główne (pokój dzienny) pow. 25,5 m2, kuchnia pow. 10,6 m2 wraz z jadalnią pow. 12 m2, łazienka oraz hol, pow. 7,6 m2. Dostęp do kotłowni; piec (ogrzewanie gazowe). Wyposażenie kuchni: meble w zabudowie, zlewozmywak, kuchnia gazowa, piekarnik, okap.
Instalacje: E, W, CO, CW (indywidualna instalacja CO i CW zasilana gazem), K. [Wyposażenie w meble: 2 sofy, 3 stoły, 2 stoły cateringowe, 20 krzeseł, 20 leżaków, 4 krzesła ogrodowe, 2 stoliki ogrodowe, 2 stoły cateringowe, grill; podstawowe 6 naczynia kuchenne]
Do budynku przynależy działka o pow. 1395 m2, zagospodarowana jako zieleń uporządkowana; która może być wykorzystywana na działania prowadzone przez MAL.
Teren jest ogrodzony, z furtką i bramą wjazdową.
Kosztorys musi obejmować opłaty eksploatacyjne, takie jak: woda, prąd, gaz, ścieki i wywóz śmieci oraz koszty Internetu i mediów.
Opłaty za czynsz oraz alarm pokrywa CUS.
b) przy ul. Inżynierskiej 3A (Klub Seniora – Męska Szopa)
Do dyspozycji MAL przeznaczone są pomieszczenia o pow. 35,82 m2 w budynku parterowym, tj. pomieszczenie główne przeznaczone na warsztat pow. 19,96 m2, pomieszczenie o pow. 10,95 m2, łazienka i ganek.
Lokal jest wyposażony w 2 stoły warsztatowe oraz narzędzia do pracy w drewnie (lista narzędzi do wglądu).
Na terenie przylegającym do lokalu znajduje się ogólnodostępna siłownia na świeżym powietrzu, altana ogrodowa oraz kontener ogrodowy.
W lokalu nie ma dostępu do Internetu.
Lokal jest dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową.
Kosztorys musi obejmować koszty utrzymania lokalu, tj. opłaty za wodę, prąd, ścieki, wywóz śmieci oraz alarm; a także koszty utrzymania terenu. Należy uwzględnić wyższy od standardowego koszt ogrzewania lokalu z uwagi na ogrzewanie elektryczne.
Do zadań Oferenta należeć będzie:
- nadzór nad bezpieczeństwem i dbałość o przestrzeganie przepisów BHP;
- planowanie prac i adekwatne reagowanie na potrzeby uczestników;
- promocja działań „Męskiej Szopy”;
- pozyskiwanie nowych odbiorców Męskiej Szopy;
- utrzymanie terenu na Inżynierskiej 3A, tj. koszenie trawy, usuwanie gałęzi, odśnieżanie terenu, kontrola harmonogramu wywozu śmieci.
c) przy ul Piłsudskiego 14 (prowadzenie lodówki „Jadłodzielnia”)
Lodówka społeczna usytuowana jest w bezpośredniej bliskości targowiska miejskiego. Jest lodówką ogólnodostępną, otwartą, czynną całą dobę; samo urządzenie- chłodziarka- ustawiona jest na betonowych płytach; na świeżym powietrzu. Mieszkańcy mogą do niej przynosić żywność, której mają nadmiar i w ten sposób pomóc osobom potrzebującym, będącym w trudnej sytuacji finansowej. Celem jej istnienia i funkcjonowania jest bezpłatne dzielenie się mieszkańców artykułami żywnościowymi z osobami potrzebującymi, będącymi w trudnej sytuacji życiowej i ekonomicznej. Funkcjonowanie Jadłodzielni sprzyja również niemarnowaniu żywności i dbaniu o środowisko.
Do zadań Oferenta należeć będzie: - codzienne utrzymanie higieny i czystości, tj. sprzątanie i dezynfekcja oraz sprawdzanie ważności produktów, jak i utylizowane tych, które nie nadają się do użytku;
- niezbędne prace konserwacyjne;
- promocja lodówki, tj. informowanie społeczności o Milanówka o dostępności lodówki za pomocą kanałów tradycyjnych - ulotki, plakaty, jak i internetowych sieci społecznościowych
- promowanie idei niemarnowania żywności i konsumenckich zachowań ekologicznych.
Oferent może dokonać wizji lokalnej obu miejsc realizacji zadania pn. Miejsce Aktywności Lokalnej ul. Sosnowa 1c oraz ul. Inżynierska 3a, po uprzednim umówieniu się z pracownikiem CUS.
Osobą kontaktową ze strony CUS jest P. Anna Stankiewicz, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. tel. 22 551 92 01, 501 925 933.
7) Środki przeznaczone na realizację Zadania
- Na realizację zadania w okresie od: niezwłocznie od daty rozstrzygnięcia Otwartego Konkursu Ofert i podpisania umowy pomiędzy ngo a Urzędem Miasta Milanówka do: 30 września 2023 r. Burmistrz Miasta Milanówka przeznacza łączną kwotę 107 375,00 zł (słownie: sto siedem tysięcy trzysta siedemdziesiąt pięć złotych). Wypłata środków odbędzie się w trzech kwartalnych transzach.
- Środki przeznaczone na realizację zadania pochodzą z dofinansowania projektu pn. „Milanowskie Centrum Usług Społecznych” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza, Edukacja, Rozwój 2014-2020.
- Burmistrz Miasta Milanówka zastrzega sobie prawo do:
- Odwołania konkursu bez podania przyczyny;
- Przekazywania środków na realizację zadań w ramach MAL zgodnie z przekazaniem transz finansowych przez Ministerstwo Rozwoju w ramach realizowanego projektu „Milanowskie Centrum Usług Społecznych”;
- Negocjowania z Oferentami wysokości transz środków oraz terminów ich przekazania, terminu realizacji zadania publicznego oraz zakresu rzeczowego zadania publicznego;
- Negocjowania z Oferentami warunków i kosztów realizacji zadania publicznego, którym jest prowadzenie MAL.
8) Zasady powierzenia do realizacji zadania publicznego pn. „Prowadzenie Miejsca Aktywności Lokalnej- kontynuacja pilotażu”.
Zasady powierzenia do realizacji zadania publicznego zostały określone w art. 5 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. 2022 poz. 1327 ze zm.).
Zlecenie realizacji zadania publicznego, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, cytowanej wyżej ustawy, jako zadań zleconych w rozumieniu art. 127 ust. 1 pkt 1 lit. e, art. 151 ust. 1 oraz art. 221 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, będzie miało formę powierzenia prowadzenia Miejsca Aktywności Lokalnej w Milanówku przy ul. Sosnowej 1c i ul. Inżynierskiej 3a, wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie realizacji zadania.
Warunkiem przyznania dotacji jest realizacja zadania publicznego na rzecz mieszkańców Milanówka zgodnie z wymogami określonymi w „Programie współpracy Miasta Milanówka z organizacjami pozarządowymi na rok 2023” przyjętym Uchwałą Nr 572/LXXIII/22 Rady Miasta Milanówka z dnia 26 października 2022 r.
9) Warunki realizacji Zadania
- Zadanie może być realizowane wspólnie przez dwóch lub więcej oferentów, jeżeli oferta została złożona wspólnie, zgodnie z art. 14 ust. 2-5 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. W przypadku realizowania działania wspólnie, oferenci odpowiadają solidarnie za realizacje zadania.
- Nie jest możliwe pobieranie świadczeń pieniężnych od odbiorców zadania publicznego.
- Realizatorem zadania może być oferent, który dysponuje wykwalifikowaną kadrą, tj. osobami posiadającymi wiedzę w zakresie objętym zadaniem i doświadczenie w realizacji podobnych przedsięwzięć.
- W sytuacji, gdy oferent wnosi do realizacji zadania publicznego wkład w postaci świadczenia pracy wolontariuszy/ pracy społecznej członków organizacji konieczne jest przestrzeganie następujących warunków:
- zakres, sposób, liczba godzin wykonywanych przez wolontariusza muszą być określone w porozumieniu zawartym zgodnie z art. 44 ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie,
- wolontariusz/członek organizacji musi prowadzić na bieżąco karty pracy wraz z opisem wykonywanej pracy (dokumentacja ta musi być przechowywana na zasadach ogólnych, tak jak dokumenty finansowe),
- w przypadku, gdy praca wolontariusza/ członka organizacji ze względu na wykazaną w ofercie specyfikę nie może być rozliczana godzinowo należy podać sposób wyliczenia nakładu jego pracy i sposób jej dokumentowania w trakcie realizacji zadania publicznego,
- wolontariusz/ członek organizacji powinien posiadać kwalifikacje i spełniać wymagania odpowiednie do rodzaju i zakresu wykonywanych świadczeń, jeżeli obowiązek posiadania takich kwalifikacji i spełnienie stosownych wymagań wynika z odrębnych przepisów,
- eżeli wolontariusz/ członek organizacji wykonuje taką samą prace jak stały personel, to kalkulacja wkładu pracy wolontariusza musi być dokonana w oparciu o stawki obowiązujące dla tego personelu.
- wolontariuszem nie może zostać beneficjent ostateczny zadania publicznego ani osoba zatrudniona u oferenta na podstawie umowy o pracę lub umowy cywilnoprawnej, w ramach spełniania obowiązków z tych umów wynikających (warunek dotyczy także członków organizacji świadczących umowę społeczną).
- Oferent jest zobowiązany do przestrzegania zapisów ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym w szczególności art. 21 „przed nawiązaniem z osobą stosunku pracy lub przed dopuszczeniem osoby do innej działalności związanej z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem, leczeniem małoletnich lub opieką nad nimi pracodawcy lub inni organizatorzy w zakresie takiej działalności są obowiązani do uzyskania informacji, czy dane tej osoby są zamieszczone w Rejestrze z dostępem ograniczonym”.
- Przy wykonywaniu zadania, realizujący kieruje się zasadą równości, a w szczególności dba o równe traktowanie wszystkich odbiorców zadania publicznego.
10) Koszty realizacji zadania publicznego
- Koszty, finansowane ze środków projektu pn. „Milanowskie Centrum Usług Społecznych”:
- Koszty realizacji działań, bezpośrednio związane z celem realizowanego działania, np.: a) Wynagrodzenie pracowników merytorycznych
- Ubezpieczenie uczestników i realizujących w zakresie niezbędnym do bezpiecznej realizacji zadania publicznego
- Zakup i/lub opracowanie i/lub druk materiałów programowych
- Artykuły spożywcze
- Usługi żywieniowe
- Inne wynikające ze specyfiki zadania publicznego.
- Koszty administracyjne zadania publicznego, np.:
- Obsługa księgowa zadania publicznego
- Internet
- Usługi telekomunikacyjne (abonament i/lub rozmowy telefoniczne)
- Materiały biurowe
- Sprzątanie
- Zakup środków czystości
- Wynagrodzenie koordynatora zadania publicznego
- Ewaluacja
- Promocja
- Koszty eksploatacyjne lokalu (gaz, energia elektryczna, woda, ścieki, ogrzewanie, wywóz śmieci, itp.) tylko w części dotyczącej realizowanego zadania publicznego, każdy element obliczony proporcjonalnie do tej części
- Inne wynikające ze specyfiki zadania publicznego.
Przyznane dofinansowanie może być wydatkowane tylko na cele związane z realizowanym zadaniem publicznym tj. prowadzeniem MAL i wyłącznie na potrzeby osób, do których jest ono adresowane.
3. Ze środków przeznaczonych na realizację i projektu pn. „Milanowskie Centrum Usług Społecznych” nie mogą zostać sfinansowane:
- zakup gruntów, budowa bądź zakup budynków lub lokali,
- zakup środków trwałych,
- zakupy i wydatki inwestycyjne, remonty i adaptacje pomieszczeń niebędących własnością Centrum Usług Społecznych, ani Milanówka Miasta – Ogrodu,
- odpisy amortyzacyjne,
- ryczałt na jazdę po mieście, karty telefoniczne oraz inne o charakterze ryczałtowym, których nie można jednoznacznie przypisać do realizowanego zadania publicznego, jeżeli nie zostały wymienione w kosztach, które w szczególności będą mogły być sfinansowane z dotacji,
- prowadzenie działalności gospodarczej,
- tworzenie funduszy kapitałowych,
- dotowanie przedsięwzięć, które są dofinansowane z budżetu miasta (lub jego funduszy celowych) na podstawie przepisów szczegółowych,
- pokrycie deficytu oraz refundacja kosztów zrealizowanych wcześniej przedsięwzięć, rezerwy na pokrycie przyszłych strat lub zobowiązań,
- podatek od towarów i usług (VAT) w wysokości, której podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego oraz inne podatki z wyłączeniem podatku dochodowego od osób fizycznych oraz opłat za wywóz nieczystości,
- refinansowanie kosztów uzyskania odpisów KRS, zakupu pieczątek, wyrabiania szyldów i innych kosztów o podobnym charakterze, które są związane z bieżącą działalnością oferenta,
- nabywanie uprawnień i kwalifikacji związanych z wykonywanym zadaniem publicznym,
- pokrywanie z dotacji nagród i premii pieniężnych, innych form bonifikaty rzeczowej lub finansowej dla osób zajmujących się realizacją zadania publicznego,
- koszty dokumentowane paragonami, pokwitowaniami, dowodami sprzedaży wewnętrznej, wewnętrznymi notami obciążeniowymi, itp.,
- kary, mandaty, odsetki od nieterminowo regulowanych zobowiązań,
- koszty procesów sądowych.
Niedozwolone jest podwójne finasowanie wydatku, tzn. zrefundowanie całkowite lub częściowe danego wydatku dwa razy ze środków publicznych, zarówno krajowych, jak i wspólnotowych.
11) Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
- Obowiązkiem każdej organizacji pozarządowej i podmiotu zrównanego realizującego zadanie publiczne finansowane ze środków dotacji jest zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Dostępność musi być zapewniony co najmniej w minimalnym wymiarze o którym mowa w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Dotyczy to także stron internetowych i aplikacji, jakie będą wykorzystane do realizacji zadania, które spełniają wymagania określone w ustawie z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
- W indywidualnym przypadku, jeżeli organizacja lub podmiot zrównany nie jest w stanie, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, zapewnić dostępności osobie ze szczególnymi potrzebami w zakresie, o którym mowa w art. 6 ustawy o dostępności, podmiot ten jest obowiązany zapewnić takiej osobie dostęp alternatywny.
- Rekomendujemy opisanie w składanej ofercie realizacji zadania publicznego, w jaki sposób zostanie zapewniona dostępność dla osób ze szczególnymi potrzebami w wymiarze architektonicznym, cyfrowym i informacyjno-komunikacyjnym, a także ewentualnie dostęp alternatywny.
12) Warunki składania Ofert.
- Podmioty ubiegające się o dotację składają ofertę wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. 2018, poz. 2057).
- Formularze ofert oraz szczegółowe informacje można uzyskać w Urzędzie Miasta oraz na stronie internetowej miasta www.milanowek.pl
- Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
- Do oferty w pkt. II.1 dotyczącym danych oferenta należy dopisać numer rachunku bankowego oferenta.
- Zasady przygotowania oferty określa art. 14 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. 2022 poz. 1327 ze zm.).
- Oferty należy dostarczyć w kopercie, za pośrednictwem poczty lub osobiście do dnia 27.01.2023 r. do godz. 15:00 na adres: Urząd Miasta Milanówka, ul. Kościuszki 45, 05–822 Milanówek z dopiskiem: otwarty konkurs ofert, nazwą zadania, tytułem zadania oraz adresem mailowym do organizacji. Oferty, które wpłyną do Urzędu po tym terminie nie będą brały udziału w konkursie.
- Oferty dostarczone w inny sposób lub na inny adres nie będą rozpatrywane.
- Zastrzega się prawo przesunięcia terminu składania ofert bez podania przyczyny.
- Oferty zostaną rozpatrzone w terminie do 7.02.2023 r.
- Oferty zostaną rozpatrzone pod względem oceny formalnej i merytorycznej, która odbywa się na podstawie formularzy, których wzory są zawarte w Programie współpracy Miasta Milanówka z organizacjami pozarządowymi na rok 2023.
- Gmina Milanówek na realizację zadania „Prowadzenie Miejsca Aktywności Lokalnej w Milanówku” w latach 2021 i 2022 przeznaczyła odpowiednio kwoty 0,00 i 245 625,00 zł.
Burmistrz Miasta Milanówka
Piotr Remiszewski
Pliki do pobrania:
Ogłoszenie o naborze na członków Komisji Konkursowej174.35 KB
Protokół końcowy pracy komisji konkursowej142.33 KB
Rozpatrzenie ofert konkursowych na realizację zadania publicznego w 2023 r.114.42 KB
Projekt „Milanowskie Centrum Usług Społecznych” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza, Edukacja, Rozwój 2014-2020