1. Referat Promocji Miasta działa w celu realizacji polityki informacyjnej i promocji Miasta, współpracy z organizacjami pozarządowymi i miastami partnerskimi oraz przeprowadzania Budżetu Obywatelskiego i konsultacji społecznych.
  2. Referat realizuje zadania własne gminy z zakresu komunikacji z podmiotami zewnętrznymi, polityki informacyjnej i promocji Miasta, dotyczące w szczególności:
    1. organizowania imprez miejskich, w szczególności patriotycznych i związanych ze świętami, nie należących do właściwości innych jednostek organizacyjnych Urzędu i komórek organizacyjnych Miasta oraz współpraca z tymi podmiotami przy organizowaniu ich imprez;
    2. bieżącego informowania mieszkańców Miasta i mediów o działaniach, decyzjach i zamierzeniach organów Miasta i jednostek organizacyjnych Miasta za pomocą dostępnych form, środków i narzędzi;
    3. prowadzenia strony podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta i strony internetowej Urzędu Miasta;
    4. pozyskiwania informacji, redagowania i publikowania ich w Kurierze Milanowskim, mediach, stronie internetowej Miasta i portalach społecznościowych;
    5. udzielania odpowiedzi na informacje medialne dotyczące działalności organów Miasta oraz jednostek organizacyjnych Miasta;
    6. organizowania i koordynowanie udziału Burmistrza oraz pracowników i kierowników jednostek organizacyjnych Miasta, komórek organizacyjnych Urzędu w konferencjach prasowych, wywiadach i innych spotkaniach z mediami;
    7. prowadzenia monitoringu mediów;
    8. informacji i dokumentacji istotnych miejskich wydarzeń;
    9. publikacji reklamowych w mediach;
    10. materiałów promocyjnych Miasta;
    11. inicjowania, organizacji i udziału w lokalnych i ponadlokalnych wydarzeniach promocyjnych;
    12. zakupu i zużycia materiałów promocyjnych i reklamowych Miasta;
    13. koordynowania współpracy zagranicznej Miasta;
    14. realizowania Budżetu Obywatelskiego;
    15. nadzoru i koordynacji przebiegu konsultacji społecznych.
  3. Referat realizuje zadania własne gminy z zakresu współpracy z organizacjami pozarządowymi, w tym w szczególności:
    1. przygotowywanie i konsultowanie projektów rocznych programów współpracy gminy z organizacjami pozarządowymi oraz sporządzanie sprawozdań z ich realizacji;
    2. koordynowanie konsultacji projektów aktów prawa miejscowego z organizacjami pozarządowymi;
    3. przygotowywanie i organizowanie konkursów na realizację zadań publicznych przez organizacje pozarządowe, w tym klubów sportowych działających na obszarze gminy;
    4. nadzór i rozliczanie zadań publicznych realizowanych przez podmioty niepubliczne.
  4. Realizując zadania, o których mowa w ust. 2 i 3 Referat ściśle współpracuje z kierownikami jednostek organizacyjnych gminy oraz organizacjami pozarządowym

Udostępnij na: